بلک فرایدی چیست؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، حتما پیش از این با پرونده فروش های ویژه آشنا شده اید. در این پرونده به بررسی رویدادهایی شبیه شب یلدا در ایران پرداخته بودیم که طی آن ها در کشورهای مختلف با حراج و تخفیف بازارهای اقتصادی رونق بیشتری در مقایسه با سایر فصول و ماه های سال می گیرد و و خریداران با شوق و شور زیاد به فروشگاه های مختلف هجوم می برند. یکی از معروف ترین رویدادهای این چنینی بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه است که در اکثر نقاط جهان برگزار می شود. حتی چند سالی است که حراج جمعه سیاه در ایران هم مرسوم شده است. اگر دوست دارید بدانید بلک فرایدی چیست و جمعه سیاه چه روزی است با خبرنگاران مگ همراه باشید.

بلک فرایدی چیست؟

تا 60٪ تخفیف در جشنواره این جمعه لازمت میشه! وبلاگ مهدی آبادانی

بلک فرایدی شاید یکی از مهم ترین رویدادها برای خریداران و فروشندگان محصولات مختلف باشد. این رویداد از سال 1952 به صورت رسمی هر سال یک روز پس از روز شکرگزاری (Thanksgiving) در ایالات متحده امریکا برگزار می شود. روز شکرگزاری در امریکا به چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر گفته می شود که آن را به عنوان آغاز فصل خرید کریسمس هم می شناسند. با این حساب جمعه سیاه در واقع آخرین جمعه ماه نوامبر است که جزو اولین روزهای خرید عید سال نوی میلادی برای امریکایی ها به حساب می آید. مهم ترین مولفه جذاب بلک فرایدی برای مشتریان و خریداران، تخفیف بلک فرایدی و حراج های قابل توجه روی بسیاری از اجناس است. این تخفیف ها توجه بسیاری از مشتریان را به سمت بازارهای آنلاین و آفلاین جلب می کنند و تعداد زیادی از افراد به سوی این بازارها هجوم می برند.

طی بازه چند روزه این رویداد بسیاری از فروشگاه های آفلاین در آمریکا از ساعت 6 صبح و حتی قبل از آن باز هستند و فروش خود را از اولین ساعات روز آغاز کنند.

یکی از اتفاقات معمول در حراج جمعه سیاه خشونت مشتریان نسبت به یکدیگر برای به دست آوردن اجناسی است که تخفیف بسیار بالایی خورده باشند. برای مثال در سال 2006 بیش از هفت گزارش خشونت در بلک فرایدی در امریکا منتشر شده بود که در آنها 98 نفر در جدال برای به دست آوردن محصولات مورد نیازشان زخمی شده بودند.

با وجود این که بلک فرایدی یک سنت امریکایی ست اما طی این رویداد میزان فروش در بسیاری از کشورها مانند امریکا رشد چشمگیری پیدا می کند. بازارها در بسیاری از کشورها مثل کانادا، برزیل، سنگاپور بریتانیا و حتی در کشورهایی مثل مکزیک، رومانی، هند، فرانسه، آلمان و… تا دو برابر شرایط معمول رونق می گیرد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بلک فرایدی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلک فرایدی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید