نکات مهم درباره باید ها و نباید های سفر به استانبول!

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، باید ها و نباید های سفر به استانبول را هر فردی قبل از سفر خود به این شهر باید بداند تا با در اختیار داشتن اطلاعات کامل در خصوص محله ها و فرهنگ مردم بتواند سفری دلپذیر را تجربه کند. در واقع هر کشوری دارای قوانین نا نوشته ای است که تنها با سفر کردن به آن می توانید از آن ها با خبر شوید. مردمان کشورهای مختلف از فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوتی برخوردار هستند و تنها با زندگی کردن در کنار آن ها می توانید از این آداب و رسوم با خبر شوید. در ادامه این راهنما قصد داریم با باید ها و نباید های سفر به استانبول بیشتر آشنا شویم و به بعضی از قوانین نانوشته این شهر بپردازیم تا قبل از این که در استانبول به مسئله ای بر بخورید، از آن ها مطلع باشید و سفر خود را بهتر مدیریت کنید، بنابراین برای داشتن سفری لذت بخش در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

نکات مهم درباره باید ها و نباید های سفر به استانبول!

باید ها و نباید های سفر به استانبول

گردشگرانی که به کشورهای خارجی سفر می نمایند، متوجه این موضوع می شوند که در این کشورها بعضی رفتارها ممکن است از نظر مردم آن کشور نامناسب به نظر برسد، در حالی که در کشوری دیگر آن رفتار کاملاً توجیه شده می باشد. در واقع نگاه جوامع مختلف به بعضی از رفتارها و یا اتفاقات ممکن است با سایرین تفاوت داشته باشد. مثلاً رانندگی در بعضی کشورها دارای اصول و خط قرمزهای بسیاری است و در بعضی دیگر این قوانین کمتر مطرح هستند و یا صحبت کردن با صدای بلند در مکان های عمومی، معمولاً در بعضی کشورها کاری نا خوشایند و به دور از ادب است و در بعضی از کشورها ممکن است مردم با آن مسئله ای نداشته باشند.

اگرچه کشور ترکیه یک کشور همجوار با ایران است و ممکن است با ایرانی های بسیاری در آن برخورد داشته باشید، اما در بعضی موارد تفاوت هایی بین ترکیه ای ها و ایرانی ها وجود دارد. بعلاوه ممکن است با سفر به استانبول متوجه شوید که یک منطقه بسیار شلوغ بوده و یا غذاهای منطقه ای دیگر خوشمزه تر و تازه تر می باشند، بنابراین مهم است که قبل از سفر به استانبول از باید ها و نباید های سفر به استانبول اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید برترین سفر خود را تجربه نمایید. همراه وبلاگ مهدی آبادانی باشید تا با باید ها و نباید های سفر به استانبول بیشتر آشنا شویم.

1. سعی کنید از تاکسی های اینرتنتی به جای تاکسی های خطی بهره ببرید

استانبول یک شهر توریستی است و جمعیت بسیاری همه ساله به این شهر می آیند که اطلاعی از قیمت ها ندارند. در سفر خود به استانبول ممکن است تاکسی های بسیاری را در سطح شهر مشاهده کنید، اما باید در نظر داشته باشید که همه آن ها مجوز رسمی ندارند و از همین رو ممکن است با آدرس ها آشنایی کافی نداشته باشند و یا برای افزایش هزینه سفر، شما را از راه های طولانی به مقصد برسانند. در واقع هزینه بالای تاکسی در شهر استانبول یکی از دغدغه های گردشگران است، تاکسی رانی های استانبول به علت عدم آشنایی گردشگران معمولاً قیمت هایی بالاتر از نرخ اصلی را به آن ها می گویند و این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد نا خوشایند باشد.

اگرچه هزینه بالای تاکسی های خطی استانبول امری اجتناب ناپذیر است اما راه جایگزین و راحتی که می توانید در نظر داشته باشید، استفاده از تاکسی های اینترنتی است که مانند اسنپ و تپسی ایران در همه نقاط استانبول می توانید آن ها را پیدا کنید. کافی است اپلیکیشن مربوط به آن ها را دانلود کنید و سفری ارزان داشته باشید.

2. میدان تکسیم یکی از شلوغ ترین مکان ها در استانبول

یکی از باید ها و نباید های سفر به استانبول که شاید کمتر کسی قبل از سفر به شما بگوید این است که میدان تکسیم استانبول تقریباً در همه مواقع سال از ازدحام جمعیت بسیاری برخوردار است و از همین رو اقامت در این منطقه می تواند برای بعضی از افراد که از شلوغی بیزار هستند، اذیت نماینده باشد. در این میدان معمولاً شاهد برگزاری برنامه های موسیقی و جشن ها هستیم و ممکن است بعضی از آن ها به صورت شبانه روزی برگزار شوند. بنابراین اگر برای استراحت و کسب آرامش به این شهر سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم منطقه ها دیگر استانبول را برای رزرو هتل در نظر بگیرید.

3. حتماً غذاهای ترکی و اصیل را امتحان کنید

ترکیه ای ها هم مانند ایرانی ها عاشق کباب و غذاهای چرب و لذیذ هستند و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از غذاهای ترکی را بتوانید در منوی رستوران های ایرانی پیدا کنید. اما علاوه بر غذاهای ترکی که در ایران اغلب پیدا می شوند، بعضی از غذاها و دسرهای ترکی هستند که ممکن است به ندرت در ایران پیدا کنید و یا روش تهیه و پخت آن ها دقیقاً مانند ترکیه ای ها نباشد. غذاهای سنتی ترکیه مانند سیمیت، منمن، لاهماجون، مانتی، صدف دریایی، اسکندر کباب و علی نازیک کباب از جمله غذاهایی هستند که باید اصل آن ها را در سفر خود به استانبول تجربه کنید تا بتوانید از آشپزی اصیل ترکی لذت ببرید.

4. آداب اجتماعی را در مساجد رعایت نمایید

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که مذهیبون و مسلمانان در آن بسیار هستند و از همین رو مساجد بسیاری نیز در این کشور وجود دارند. بعضی از مساجد استانبول جزو جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند و از همین رو گردشگران بسیاری از آن بازدید می نمایند. یکی از آداب اصلی بازدید از این منطقه ها مذهبی این است که لباس مناسبی را بر تن داشته باشید، در حقیقت حتی اگر فرد مذهبی نیستید، بهتر است برای ادای احترام لباس مناسبی را تن کنید و در این مکان پایبند اصول اخلاقی باشید. در بعضی از این مساجد همه روزه افراد به عبارت می پردازند و بنابراین مهم است که در این منطقه ها با صدای بلند صحبت نکنید و از خوابیدن در مساجد خودداری نمایید.

5. حتماً سوغاتی هایی را برای یادگاری از سفر خود تهیه نمایید

یکی از جذابیت های استانبول وجود دست سازه ها و سوغاتی های بسیار در بازارهای شهر است که مانند آن ها را در هیچ کجا نمی توانید پیدا کنید. علاوه بر این که در سفر خود عکس هایی را برای یادگاری ثبت می کنید، سعی کنید از سوغاتی های کوچک و بزرگ این شهر هم بخرید تا هم به عزیزانتان هدیه دهید و هم به عنوان یادگاری از سفر به استانبول برای خود نگه دارید. بعضی از این سوغاتی های ارزنده از قیمت های ارزان ای برخوردار هستند و بعضی دیگر نیز مانند قالیچه های دست بافت ترکی ممکن است گران قیمت تر باشند.

6. از شب های میدان تکسیم غافل نشوید

شب های میدان تکسیم برای تجربه نایت لایف استانبول می تواند یک مکان عالی باشد، این منطقه هرگز آرام نخواهد بود و در طول شبانه روز مردم بسیاری در حال خرید کردن، خنتماشا و گشت و گذار در آن هستند. مراکز خرید و فروشگاه های بسیاری در میدان تکسیم وجود دارد که محصولات و اجناس برندهای مختلف و با کیفیت را به فروش می رسانند. از باید ها و نباید های سفر به استانبول در خصوص میدان تکسیم این است که سعی کنید تمامی لوازم مورد نظر خود را از این مکان خریداری نکنید، چرا که مراکز خرید بزرگی مانند مرکز خرید جواهر وجود دارد که در بعضی مواقع سال تخفیف های بسیاری را بر روی محصولاتش اعمال می نماید و یک فرصت خوب برای خرید می باشد.

7. از چای های خیابانی لذت ببرید

ترکیه ای ها هم مانند ایرانی ها مردمان مهمان نوازی هستند و زمانی که گردشگران را می بینند با آن ها خونگرم و مهربان هستند. در بسیاری از خیابان های استانبول می توانید چای فروشی هایی را پیدا کنید که در کنار چای، باقلواها و شیرینی های تازه ای را به فروش می رسانند. پیشنهاد می کنیم یک بار لذت چای این چای فروشی ها را تجربه کنید تا از آن به بعد دیگر نتوانید از چای هایی که به شما در خیابان های استانبول تعارف می گردد، بگذرید. معمولاً این چای ها با قند نیز سرو می شوند و هزینه آن ها بسیار کم است، بعلاوه یک انتخاب عالی برای سپری کردن شب های استانبول می باشند.

8. سعی کنید از اطراف مراکز گردشگری شهر خرید نکنید

می دانید که بیشتر افرادی که در طول روز از مراکز گردشگری و تاریخی شهر تماشا می نمایند به احتمال زیاد گردشگرانی هستند که برای اولین بار به استانبول سفر نموده اند و از قیمت ها اطلاع خاصی ندارند، از همین رو این احتمال وجود دارد که رستوران ها و کافه هایی که در اطراف بناهای تاریخی و گردشگری برقرار می باشند، قیمت هایی بالاتر از حد نرمال داشته باشند و به علت این که گردشگران از قیمت ها خبر ندارند غذاها و نوشیدنی ها را با قیمت بالاتر ارائه دهند. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای صرف غذا به رستوران های شناخته شده تر بروید و اطلاعات کافی در خصوص قیمت ها داشته باشید.

  • در مسجد ایا صوفیه چگونه باید رفتار کرد؟

یکی از آداب اصلی بازدید از این منطقه ها مذهبی این است که لباس مناسبی را بر تن داشته باشید، در حقیقت حتی اگر فرد مذهبی نیستید بهتر است برای ادای احترام لباس مناسبی را تن کنید و در این مکان پایبند اصول اخلاقی باشید. در بعضی از این مساجد همه روزه افراد به عبارت می پردازند و بنابراین مهم است که در این منطقه ها با صدای بلند صحبت نکنید و خوابیدن در مساجد خودداری نمایید.

  • آیا میدان تکسیم مکان خوبی برای اقامت است؟

میدان تکسیم استانبول تقریباً در همه مواقع سال از ازدحام جمعیت بسیاری برخوردار است و از همین رو اقامت در این منطقه می تواند برای بعضی از افراد که از شلوغی بیزار هستند، اذیت نماینده باشد. در این میدان معمولاً شاهد برگزاری برنامه های موسیقی و جشن ها هستیم و ممکن است بعضی از آن ها به صورت شبانه روزی برگزار شوند. بنابراین اگر برای استراحت و کسب آرامش به این شهر سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم منطقه ها دیگر استانبول را برای رزرو هتل در نظر بگیرید.

  • باید ها و نباید های سفر به استانبول چیست؟

بعضی از باید ها و نباید های سفر به استانبول عبارت اند از:

  1. غذاهای ترکی و اصیل را امتحان کنید
  2. آداب اجتماعی را در مساجد رعایت نمایید
  3. حتماً سوغاتی هایی را برای یادگاری از سفر خود تهیه نمایید
  4. از شب های میدان تکسیم غافل نشوید
  5. از چای های خیابانی لذت ببرید
  6. سعی کنید از اطراف مراکز گردشگری شهر خرید نکنید

نتیجه گیری

بسیاری از افرادی که تا به حال به شهر استانبول سفر نموده اند به احتمال زیاد با باید ها و نباید های سفر به استانبول آشنایی دارند، اما ممکن است بعضی از گردشگران با این بایدها و نبایدها اطلاعی نداشته باشند و از همین رو با مشکلاتی در طول سفر خود رو به رو شوند. پیشنهاد ما این است که قبل از سفر اطلاعات کافی را در خصوص مردم و آداب و رسوم استانبول به دست آورید و سپس اقدام به سفر نمایید. آژانس وبلاگ مهدی آبادانی این جاست تا با ارائه اطلاعات کافی همراه شما در سفر به استانبول باشد.

منبع: الی گشت

به "نکات مهم درباره باید ها و نباید های سفر به استانبول!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم درباره باید ها و نباید های سفر به استانبول!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید