بیش از 10 هزار عنوان کتاب در اردیبهشت ماه 1402 منتشر شد، پیشتازی آثار تألیفی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، به گزارش خبرنگاران ، آمار موضوعی کتاب های ثبت شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران در اردیبهشت ماه 1402 نشان می دهد که در این ماه در مجموع 10هزار و 176عنوان کتاب از سوی هزار و 405 ناشر منتشر شده است.

بیش از 10 هزار عنوان کتاب در اردیبهشت ماه 1402 منتشر شد، پیشتازی آثار تألیفی

از مجموع آثار منتشر شده در این ماه 7هزار و 223 عنوان کتاب تألیف و 2هزار و 953 عنوان کتاب ترجمه در پیشخوان کتابفروشی ها نهاده شد. بیشترین آثار تألیفی در موضوعات یاری درسی، ادبیات، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان و دین بوده و بیشترین آثار ترجمه ای به موضوعات کودک و نوجوان، ادبیات، علوم عملی، فلسفه و روان شناسی و علوم اجتماعی اختصاص پیدا نموده است.

در دومین ماه بهار 1402 بیشترین کتاب ها با موضوعات ادبیات، یاری درسی، کودک و نوجوان و علوم اجتماعی منتشر شده اند و موضوعات ادبیات، علوم اجتماعی، علوم عملی، کودک و نوجوان و یاری درسی در لیست بیشترین کتاب های چاپ اول نهاده شدند و بیشترین کتاب های چاپ مجدد به موضوعات یاری درسی، ادبیات، کودک و نوجوان، علوم اجتماعی و فلسفه و روان شناسی تعلق گرفت.

از مجموع کل کتاب های منتشر شده در اردیبهشت ماه 1402 در مجموع 6هزار و 478 عنوان چاپ اول و مابقی چاپ مجدد بودند. ناشران استان تهران 64درصد از آثار چاپ اول و ناشران استان قم 10درصد آثار چاپ اول را از آن خود کردند و مابقی کتاب ها از سوی ناشران سایر استان ها راهی بازار نشر شدند.

بعلاوه از مجموع کتاب های منتشر شده در اردیبهشت ماه 1402 در مجموع 7هزار و 78 عنوان کتاب در استان تهران و مابقی در سایر استان ها منتشر و پیش روی خوانندگان نهاده شده است.

شمارگان کل کتاب های منتشر شده در این ماه به 8 میلیون و 732 هزار و 625 نسخه و میانگین شمارگان به 858 نسخه رسیده است. بیشترین شمارگان کل کتاب ها به موضوعات کودک و نوجوان، یاری درسی، ادبیات، علوم اجتماعی و دین تعلق گرفته است و موضوعات کودک و نوجوان، یاری درسی، علوم طبیعی و ریاضیات، تاریخ و جغرافیا و دین به ترتیب بیشترین میانگین شمارگان کتاب ها را در این ماه به نام خود ثبت نموده اند.

از نکات قابل توجه در گزارش کتاب های منتشر شده در اردیبهشت ماه 1402 اختصاص بیشترین شمارگان کل کتاب ها به موضوعات کودک و نوجوان است که سهم این کتاب ها از کل شمارگان منتشر شده 1میلیون و 931 هزار و 685 عنوان بوده است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بعلاوه انتشارات اعلایی، محراب قلم، معجزه علم، شرکت انتشارات فنی ایران، آموزشی تألیفی ارشدان، آذر آبادی، پیغام عدالت، ریگا، فراهنر و کاگو به عنوان 10 ناشر پُرکار کودک و نوجوان در اردیبهشت ماه امسال براساس بیشترین تعداد چاپ اول شناخته شدند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بیش از 10 هزار عنوان کتاب در اردیبهشت ماه 1402 منتشر شد، پیشتازی آثار تألیفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 10 هزار عنوان کتاب در اردیبهشت ماه 1402 منتشر شد، پیشتازی آثار تألیفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید