ترامپ شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام می نماید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ان بی سی نیوز به نقل از 3 مقام سابق و فعلی دولت واشنگتن اعلام نمود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میخواهد تا اوایل هفته آینده میلادی خبر خروج 4 هزار نظامی این کشور از افغانستان را اعلام کند.

ترامپ شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام می نماید

به این ترتیب، حدود 8 تا 9 هزار نظامی آمریکایی در خاک افغانستان می مانند که ادعا می گردد آنها نیز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2020، خاک این کشور را ترک می نمایند.

اعلام این خبر در حالی انجام می گردد که چند روز پیش زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بار دیگر به مذاکرات دیپلماتیک با طالبان روی آورد حال آنکه این فرایند نیز بعد از حمله روز چهارشنبه در حوالی پایگاه بگرام آمریکا، با وقفه روبرو شد.

منابعی که با ان بی سی تبادل نظر کردند، از زمان اجرای تصمیم ترامپ مبنی بر کاهش نظامیان آگاه نیستند حال آنکه احتمال می دهند این اقدام به صورت مرحله ای و طی چند ماه انجام گردد.

حتی احتمال می رود شماری از نظامیان خارج شده مجدداً در قالب چرخشی با شماری نیروی دیگر جایگزین شوند حال آنکه این قضیه درباره سایرین صدق نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر این موضوع را در سفر سرزده ای که اخیراً به افغانستان داشت، مطرح نموده بود و مارک اسپر وزیر دفاع دولت وی نیز هفته گذشته طی اظهاراتی مدعی شد حتی اگر طالبان حاضر به مذاکره نگردد، باز هم خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان محقق می گردد.

این در حالی است که خروج بیگانگان از خاک افغانستان همیشه یکی از شروط اصلی طالبان برای مذاکره بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ترامپ شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید