تورم بیماری مزمنی است که درمان آن موقع بر است

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تورم بیماری مزمنی است که درمان آن موقع بر است؛ گفت با درج قیمت تولیدکننده روی کالا، قیمت ها شفاف می شوند و نظارت برای دولت ساده می گردد.

تورم بیماری مزمنی است که درمان آن موقع بر است

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: ما در راستای اصلاح ساختار بازار از دو ماه گذشته طرحی را تحت عنوان درج قیمت تولیدکننده تهیه کردیم و تا به امروز سه مرحله از آن اجرا شده و 3 هزار قلم کالا را شامل شده است.

وی اضافه نمود: در این طرح بر روی کالا قیمت تولیدکننده درج می گردد و قیمت مصرف کننده حداکثر 30 درصد بیشتر از آن است. با این اقدام قیمت ها شفاف می شوند.

وزیر صمت بیان نمود: تعداد تولیدکنندگان ما نسبت به توزیع کنندگان کمتر است و وقتی قیمت تولیدکننده درج می گردد، ما بسیار راحت تر می توانیم افزایش قیمت نادرست را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: این طرح به بازار انضباط می بخشد و نظارت بر بازار را برای دولت ساده می نماید. در مراحل بعدی یک رقابتی را در نظام توزیع ایجاد می نماید و سپس در مراحل بعدی که اوایل سال آینده اتفاق خواهد افتاد یک رقابتی در نظام توزیع ایجاد و منجر به بهره وری می گردد که خروجی آن کاهش قیمت ها خواهد بود.

فاطمی امین گفت: این طرح شامل 6 مرحله می گردد که ما تا به امروز 3 مرحله آن را اجرا کردیم و مرحله چهارم در 23 بهمن ما اجرا خواهد شد و در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت گرانی لبنیات و برنج نیز گفت: هر هفته ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می گردد و تقسیم کار میان وزارتخانه ها شکل می گیرد. البته افزایش قیمت لبنیات و برنج در حوزه مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی است. تورم بیماری مزمنی است که درمان آن موقع بر است؛ خبر خوش اینکه از شهریور ماه شاهد کاهش نرخ تورم خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تورم بیماری مزمنی است که درمان آن موقع بر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم بیماری مزمنی است که درمان آن موقع بر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید