جاذبه های توریستی و طبیعی روستای کردان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، روستای کردان، یک مقصد گردشگری کوهستانی با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان است. این روستا با موقعیت مناسب جغرافیایی و آب و هوای دلپذیر، پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور است. در ادامه، به معرفی جزئیات بیشتری از این منطقه خواهیم پرداخت.

جاذبه های توریستی و طبیعی روستای کردان

کردان روستایی با جاذبه های گردشگری فراوان و به دور از آلودگی و شلوغی شهر با آب وهوای مطلوب، پذیرای مسافران و گردشگران بیشماری است.

کردان روستایی با جاذبه های گردشگری فراوان و به دور از آلودگی و شلوغی شهر با آب وهوای مطلوب در نزدیکی مرکز با موقعیت جغرافیایی خاص پذیرای مسافران و گردشگران بیشماری است که کردان را برای سفر خود انتخاب می نمایند. طبیعت کوهستانی زیبای کردان در کنار چشمه ها و رودخانه های آرام مقصد مناسبی برای تعطیلات یک روزه و ساخت خاطره ای شیرین از گشت وگذار در دل طبیعت به شمار می رود که در این میان بیشتر شهروندان مرکز و حومه تعطیلات آخر هفته خود را به کردان سفر می نمایند.

طبیعت کردان با ساخت ویلاهای لوکس بسته به توریستی شدن منطقه و هجوم مسافران و گردشگران گره خورده است طوریکه امروزه کردان را با ویلاهای لوکسی که در آن ساخته شده است، می شناسند؛ به همین علت شما نیز به هنگام سفر به این منطقه می توانید با اجاره ویلا استخردار کردان یک سفر به یادماندنی را تجربه کنید. در این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی اقتصاد نیز پررونق است و مشاغلی همانند مرغداری، ریسندگی، بافندگی، آلومینیوم سازی و... نیز رواج دارد که بخشی از اقتصاد این منطقه توریستی به شمار می رود.

منطقه ها دیدنی و گردشگری کردان

کردان جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی دارد که علاوه بر آن بسته به قدمت تاریخی بالایی که این روستا دارد دارای آثار تاریخی گران بهایی است که از مهم ترین آن ها می توان برج مقبره کردان که قدمت آن به دوره سلجوقی باز می شود و بعلاوه پل قدیمی بانام (بانوی صحرا کردان) در دو کیلومتری کردان که قدمت آن به دوره صفویه باز می شود را نام برد.

روستای کردان محصور در یک منطقه کوهستانی است که درختانی زیبا و رنگارنگ آن را احاطه نموده است که گشت وگذار در آن روح آدمی را به پرواز وا می دارد. در این روستای کوچک امکانات فوق العاده ای برای گردش و سرگرمی وجود دارد که از آن جمله می توان دهکده سرگرمیی کردان را نام برد که تمامی امکانات سرگرمیی برای شنا کردن، بازی فوتبال یا والیبال و حتی سوارکاری را به همراه دارد که به هنگام سفر می توانید پرواز با پارگلایدر را در سایت پرواز کردان تجربه و با کوهنوردی در دل ارتفاعات کردان و اجاره ویلا کردان خاطره شیرین و ماندگاری از روستای کردان در دل کوهستان را در دفتر زنگی خود ثبت کنید. بسته به موقعیت جغرافیای خاصی که این منطقه دارد برترین مکان برای عکاسی به شمار می رود که می توانید عکس های هنری نابی را بگیرید.

باغ های میوه رنگارنگی که در این شهر وجود دارد جلوه ویژه ای به روستای کردان بخشیده است. وجود رود پرخروش کردان که از ارتفاعات کوه کهار سرچشمه می گیرد چشم انداز تماشایی را در کنار طبیعت حاشیه رود پیش روی گردشگران و مسافران قرار می دهد. پیاده روی در طبیعت کردان را به هنگام سفر نباید فراموش کنید و با پیاده روی در دل طبیعت هوای پاک آن را تنفس و از زندگی لذت ببرید.

آب وهوای کردان

کردان آب وهوای دلپذیر و مطلوبی دارد و دارای هوای معتدل و در عینِ حال ملایمی است. هوای خنک این روستا در طول فصول گرم سال این امکان را برای مسافران و گردشگران مهیا می نماید تا بتوانند با خیالی آسوده به گشت وگذار بپردازید. میانگین بیشتر دمای ثبت شده در مردادماه با 30 درجه سانتی گراد است و کمترین آن مربوط بهمن ماه با دو درجه سانتی گراد است.

کردان در کجا واقع شده است

کردان روستایی در شهرستان ساوجبلاغ از توابع شهر کوهسار در استان البرز واقع شده است. این روستای خوش آب و هوا در 25 کیلومتری کرج و 15 کیلومتری هشتگرد و پنج کیلومتری کوهسار واقع شده است. فاصله کرج تا کردان با ماشین حدود نیم ساعت است. فاصله کردان تا شمال غرب تهران نیز در حدود 65 کیلومتر است.

مسیر دسترسی به کردان

مهم نیست شما از کجا قصد سفر به کردان را دارید کافی است خود را به شهر کرج برسانید و سپس به سمت آزادراه قزوین حرکت کنید، پس از طی مسافتی در حدود 20 کیلومتر تابلوی خروجی کردان را مشاهده خواهید کرد از این خروجی وارد مسیر جاده کردان شوید و پس از طی مسافتی در حدود پنج کیلومتر وارد روستای کردان شوید.

چه زمانی به روستای کردان سفر کنیم

روستای کردان بسته به آب وهوای مطلوبی که در طی سال دارد مقصد مناسبی برای سفر به شمار می رود که در طول سال می توانید به این منطقه سرسبز سفر کنید ولی برترین زمان سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان و بعلاوه اوایل پاییز است که هوای منطقه در شرایط مطلوبی واقع شده است. در فصل تابستان برای فرار از گرمای سوزان تابستان می توانید به این منطقه سفر کنید.

برترین ویلاها و اقامتگاه های کردان

با باز شدن پای مسافران و گردشگران به روستای کردان اقامتگاه ها و ویلاهای زیادی برای گردشگران در این منطقه ساخته شده است تا گردشگران و مسافرانی که قصد ماندن در کردان را دارند با خیالی آسوده بتوانند با اجاره ویلا در کردان یک شب رویایی را در دل کوهستان تجربه نمایند. از لحاظ اقامت در این منطقه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

نکات تکمیلی

1: کردان، روستایی در شهرستان ساوجبلاغ از توابع شهر کوهسار در استان البرز واقع شده است. این روستا در فاصله نزدیکی از کرج، هشتگرد و تهران واقع شده است، که دسترسی آسان به آن را فراهم می نماید. فاصله کرج تا کردان با ماشین حدود نیم ساعت است.

2: طبیعت کوهستانی و زیبای کردان، با چشمه ها و رودخانه های آرام، مقصد مناسبی برای تعطیلات یک روزه و گشت و گذار در دل طبیعت به شمار می رود. بسیاری از شهروندان مرکز و حومه، تعطیلات آخر هفته خود را به کردان سفر می نمایند.

3: جاذبه های طبیعی کردان، از جمله باغ های میوه رنگارنگ، رود پرخروش کردان که از ارتفاعات کوه کهار سرچشمه می گیرد، و چشم انداز حاشیه رودخانه، جلوه ای ویژه به این روستا بخشیده است. پیاده روی در دل طبیعت کردان، فرصت تنفس هوای پاک و لذت بردن از زندگی را فراهم می نماید.

4: علاوه بر جاذبه های طبیعی، کردان دارای آثار تاریخی گران بهایی نیز است. از جمله برج مقبره کردان که قدمت آن به دوره سلجوقی باز می شود، و پل قدیمی بانام (بانوی صحرا کردان) در دو کیلومتری کردان که متعلق به دوره صفویه است.

5: دهکده سرگرمیی کردان، امکانات فوق العاده ای برای گردش و سرگرمی ارائه می دهد. در این دهکده، می توانید از امکانات شنا، بازی فوتبال یا والیبال، و حتی سوارکاری لذت ببرید. بعلاوه، پرواز با پاراگلایدر در سایت پرواز کردان و کوهنوردی در دل ارتفاعات، تجربه های هیجان انگیزی را برای شما رقم می زنند.

6: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص کردان، این منطقه یکی از برترین مکان ها برای عکاسی به شمار می رود. شما می توانید در این روستا عکس های هنری و دیدنی از طبیعت زیبا و چشم اندازهای کوهستانی بگیرید.

7: اقتصاد کردان نیز پررونق است و مشاغلی همانند مرغداری، ریسندگی، بافندگی، آلومینیوم سازی و غیره در این منطقه رواج دارد. بخشی از اقتصاد این روستا توریستی نیز به شمار می رود.

8: با باز شدن پای مسافران و گردشگران به روستای کردان، اقامتگاه ها و ویلاهای زیادی برای گردشگران در این منطقه ساخته شده است. شما می توانید با اجاره ویلا در کردان، یک شب رویایی را در دل کوهستان تجربه کنید.

9: آب و هوای کردان دلپذیر و مطلوب است و دارای هوای معتدل و ملایمی است. هوای خنک این روستا در طول فصول گرم سال، امکان گشت و گذار با خیال آسوده را برای مسافران و گردشگران فراهم می نماید.

10: برترین زمان سفر به کردان، فصل بهار و تابستان و بعلاوه اوایل پاییز است که هوای منطقه در شرایط مطلوبی واقع شده است. در فصل تابستان نیز، می توانید برای فرار از گرمای سوزان، به این منطقه سرسبز سفر کنید.

سخن پایانی

روستای تاریخی کردان، با طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبای کوهستانی، آثار تاریخی ارزشمند، سرگرمیات هیجان انگیز و امکانات اقامتی مناسب، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در استان البرز و نزدیکی تهران به شمار می رود. سفر به این روستا، فرصتی استثنایی برای لذت بردن از طبیعت، تجربه فرهنگ محلی و خلق خاطرات شیرین را برای شما فراهم می نماید.

به "جاذبه های توریستی و طبیعی روستای کردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی و طبیعی روستای کردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید