جنگل های حرا، عجایب هفتگانه قشم

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، در پی بازدید از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ایران هستید؟ در جزیره قشم فرصت بازدید از هفت جاذبه گردشگری عجیب ایران را در یکجا خواهید داشت. جنگل های حرا در کنار سایر جاذبه های شگفت انگیز قشم همانند دره ستارگان، غار خربس و تنگه چاهکوه از جمله این عجایب شگفت انگیز قشم به شمار می رود. در این بخش از خبرنگاران قصد داریم تا شما را با جنگل های حرا در قشم آشنا کنیم، از این رو پیشنهاد میکنیم اگر بتازگی قصد سفر به قشم و بازدید از جاذبه های این جزیره را دارید تا سرانجام با ما همراه باشید.

جنگل های حرا، عجایب هفتگانه قشم

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین تور قشم از وبلاگ مهدی آبادانی روی تصویر زیر کلیک کنید

جنگل های حرا را بیشتر بشناسید

جنگل های حرا با وسعتی در مجموع 22 هزار کیلومتر از سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند و به علت ظاهر خاص، محیط و سبک رشد خاص و بسیاری دیگر از ویژگی هایشان به عنوان یکی از پدیده های کمیاب طبیعی در جهان شناخته می شوند. بیش از 2400 کیلومتر از این جنگل ها در سواحل جزیره قشم واقع شده است و شما با سفر به جزیره قشم این فرصت را خواهید داشت تا از جنگل های حرا نیز در این جزیره تماشا نمایید.

باتوجه به اینکه درختان جنگل حرا در سراسر طول سال سبز هستند از آنها به عنوان درخت همواره سبز نیز یاد می گردد. طول درختان این جنگل تا 6 متر نیز می رسد. از جمله ویژگی های خاص دیگری که در مورد درختان جنگل حرا قشم میتوان به آن اشاره کرد سازگاری آنها با زندگی و رشد در آب شور است. این درختان طی سالیان سال توانسته اند تا با زندگی در آبهای شور سازگاری پیدا نمایند. نکته جالب این است که این درختان با جذب آب و دفع نمک آن به شیرین شدن آب یاری مینمایند.

درختان حرا

بسیاری از پرندگان مهاجر منطقه ها گرمسیری در درختان حرا سکونت دارند. از جمله این پرندگان میتوان به حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه و کاکائی اشاره کرد. در کنار این پرندگان، بسیاری از ماهیان و نرم تنان و سخت پوستان نیز در میان جنگل های حرا زندگی مینمایند.

همانطور که میدانید حجم آب دریا متغیر است. در زمان هایی که جریان آب ثابت است عمق آب اطراف جنگل های حرا حدود یک و نیم متر بوده و در زمان مد به بیش از 4 متر میرسد، به حدی که درختان جنگل های حرا به زیر آب می روند. با توجه به اینکه در چنین شرایطی ماهیان بیشتری در این منطقه یافت می گردد، بسیاری از صیادان از فرصت استفاده نموده و در زمان مد به آب زده و از ماهیان این منطقه صید مینمایند. زمانی که جزر در دریا رخ می دهد افرادی که از ماجرا اطلاعی نداشته باشند گمان می نمایند که این درخت ها در زمینی خشک رشد نموده و همچنان سبز هستند!

جنگل های حرا در زمستان

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم در زمستان جنگل های حرا سکونتگاه پرندگان مهاجر است، از این رو جنگل های حرا نتنها از بعد طبیعی بلکه از بعد جانوری نیز دارای اهمیت بسیاری است و از این روست که تحت حفاظت سازمان های مختلف و ذی ربط قرار گرفته است.

ثبت ملی و جهانی جنگل های حرا

باتلاش های انجام شده در راستای حفظ جنگل های حرا، این جنگل ها تحت عناوین منطقه حفاظت شده ملی، ذخیره گاه زیست کره و تالاب بین المللی در ایران به ثبت ملی شده است. بعلاوه این جنگل ها با عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو نیز به ثبت رسیده است تا از نظر بین المللی نیز در راستای حفظ آن فعالیت هایی صورت گیرد.

جنگل های حرا کجاست؟

جنگل های حرا در استان هرمزگان، جزیره قشم، شهرک نو گورزین، جاده جنگل حرا قرار داشته و شما میتوانید با سفر به جزیره قشم به راحتی به بازدید از این جنگل ها بپردازید.

برترین زمان سفر به جنگل های حرا

هوای قشم بسیار گرم است. در صورتی که در فصل بهار یا تابستان به این جزیره سفر کنید مطمئنا با چالش های مختلفی رو به رو خواهید شد. برترین زمان سفر به قشم و بازدید ازجنگل های حرا فصل های پاییز و زمستان است که هوا در کل کشور سرد و در قشم نرمال است. در این فصول شما این امکان را خواهید داشت تا با خیالی آسوده تمام جاذبه های گردشگری قشم را بازدید نموده و از سفر خود برترین استفاده را ببرید.

جاذبه های گردشگری اطراف جنگل های حرا

همانطور که گفتیم جاذبه های گردشگری مختلفی در قشم وجود داشته که شما میتوانید در سفری چند روزه به قشم از آنها بازدید کنید. ازجمله این جاذبه ها میتوان به قلعه پرتغالی ها، جزایر ناز، چاه های تلا، پارک زیتون قشم اشاره کرد.

بعلاوه اگر مایلید تا از فرصت سفر به قشم خود نهایت استفاده را ببرید میتوانید از مراکز خرید قشم نیز بازدید کنید و بسیاری از اقلام مورد احتیاج خود را با هزینه ای بسیار مناسب خریداری نمایید. از جمله برترین مراکز خرید قشم میتوان به پاساژ ایران زمین، بازار اطلس، بازار قدیم قشم، بازار نخل و مرکز خرید پدیس قشم اشاره کرد.

چطور مقرون به صرفه به قشم سفر کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است اکنون برای شما هم پیش آمده باشد این است که برای بازدید از جنگل های حرا چطور مقرون به صرفه به قشم سفر کنیم؟ در پاسخ به این سوال میتوان گفت برای سفر مقرون به صرفه به قشم تنها راه چاره موجود سفر با تورهای گردشگری است که به مقصد قشم در تمام ماه های سال برگزار می گردد. شما با خرید یک تور قشم میتوانید علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خود، در زمانتان نیز صرفه جویی ویژه ای صورت داده و چالشی در طول سفر خود نیز نداشته باشید.

با سفر به قشم با تور این امکان را خواهید داشت تا تمرکز خود را فقط بر روی برنامه ریزی برای بازدید از همه جاذبه های گردشگری قشم قرار دهید و دیگر دغدغه ای از بابت رزو بلیط رفت و برگشت، هتل، ترانسفر و … نداشته باشید.

برای خرید تور قشم مورد نظر خود میتوانید همینک به بخش تورهای گردشگری وب سایت وبلاگ مهدی آبادانی مراجعه نموده و تور قشم مورد نظر خود را خریداری نمایید.

منبع: الی گشت

به "جنگل های حرا، عجایب هفتگانه قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل های حرا، عجایب هفتگانه قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید