خرید دانه های طلایی کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز 36 هزار تن گذشت

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مدیر کل غله سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 36 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تا به امروز خریداری و به سیلو ها و انبار ها مکانیزه این اداره کل جهت دپو ارسال شده است.

خرید دانه های طلایی کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز 36 هزار تن گذشت

روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان؛ محمدرضا سرگزی گفت: این میزان خرید گندم از کشاورزان به وسیله 12 مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی اجرا شده است.

وی گفت:زمان تقریبی خرید گندم در استان از اوایل فروردین ماه امسال شروع و تا اوایل مهرماه ادامه دارد لذا کشاورزان در این بازده زمانی محصولات خود می توانند به مراکز از قبل معین شده در سطح استان تحویل کنند.

مدیر کل غله اظهارداشت: مبلغ کل گندم خریداری شده تا به امروز 408 میلیارد و 346 میلیون تومان می باشد.

سرگزی گفت: بیش از 386 میلیارد تومان از وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان استان سیستان وبلوچستان پرداخت شده و الباقی وجوه طبق پیگیری های اجرا شده با شرکت بازرگانی دولتی ایران در اولین فرصت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

مدیرکل غله استان به کشت دانه های روغنی در سیستان و بلوچستان اشاره نمود و گفت: کلزا در بین دانه های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است، بعلاوه این گیاه می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها و آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصول گردد.

وی گفت: خرید دانه های روغنی از کشاورزان استان به مرز 195 تن رسیده است و کشاورزان را تشویق به کاشت این محصول زراعی و با ارزش کرد.

وی اضافه نمود: مبلغ پرداخت شده این محصول با ارزش به کشاورزان استان سیستان و بلوچستان تا به امروز دو میلیارد و نهصد و بیست و یک میلیون تومان می باشد.

سرگزی در سرانجام اضافه نمود: کشاورزانی که تا به امروز محصولات زراعی خود را به مراکز خرید تحویل نداده اند هر چه سریعتر اقدام کنند، چون به روز های سرانجام خرید تضمینی نزدیک میشویم.

وبلاگ مهدی آبادانی سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خرید دانه های طلایی کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز 36 هزار تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید دانه های طلایی کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز 36 هزار تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید