خرید واکسن کرونا در تایوان به شرکت های فناوری واگذار شد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، دو غول فناوری تایوان به نام های فاکس کان و تی اس ام سی مجوز خرید واکسن کرونا را در این کشور دریافت کردند تا برای تامین آن کوشش نمایند.

خرید واکسن کرونا در تایوان به شرکت های فناوری واگذار شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ مهدی آبادانی به نقل از زد دی نت، هر یک از دو شرکت تی اس ام سی و فاکس کان قصد دارند 5 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری نمایند و سپس آنها را برای تزریق در اختیار دولت تایوان قرار دهند.

قرار است این دو شرکت با مجوز دولت تایوان با شرکت آلمانی بیو ان تک سازنده واکسن در این کشور مذاکره نمایند. مذاکرات دو طرف شروع شده و هر دو شرکت می گویند پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

یک منبع دولت تایوان در این مورد گفته است: دولت بر این باور است که برای شرکت ها آسان تر است که بتوانند بدون مداخلات ژئوپلتیک به سازندگان واکسن کرونا یا توزیع نمایندگان آن دسترسی پیدا نمایند. تایوان پیش از این چین را به کارشکنی و مقابله با کوشش های خود برای خرید واکسن متهم نموده بود. چین این اتهام را به شدت رد نموده بود.

تایوان تا به حال 1.24 میلیون دوز واکسن از ژاپن دریافت نموده و از هفته گذشته تزریق واکسن را در تمامی استان ها و شهرهای خود شروع نموده است. آمریکا هم تا به حال 750 هزار دوز واکسن کرونا به تایوان فرستاده و قرار است در مجموع این رقم را به 2.5 میلیون دوز برساند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "خرید واکسن کرونا در تایوان به شرکت های فناوری واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید واکسن کرونا در تایوان به شرکت های فناوری واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید