داستانی فرامرزی را در دختر چند فصل بخوانید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان دختر چند فصل را با ترجمه لیلا آقالو منتشر کرد.

داستانی فرامرزی را در دختر چند فصل بخوانید

وبلاگ مهدی آبادانی - کتاب دختر چند فصل از جمله آثار برگزیده جایزه اُ هنری است که با ترجمه لیلا آقالو در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر در واقع به سر دبیری لورا فورمن گردآوری و منتشرشده بود. از ویژگی های کتاب می توان به نویسندگان آن اشاره نمود که مهاجر هستند از این رو با یک متن چند ملیتی رو به رو هستیم.

گردآورنده کتاب می خواهند فرم اصیل داستان را که جایزه ادبی اُ هنری درصدد حفظ و بیان آن بوده است در کتاب دختر چند فصل حفظ کند. در کتاب با یازده داستان کوتاه از نویسندگان مختلف روبه رو می شویم.

لورا فرمن در مقدمه اش بر کتاب نوشت:

داستان کوتاه و به طبع آن آثار این کتاب به مثابه یک عرصه باز پیش روی مخاطبان خود قرار گرفته است که ممکن است سبک و سیاق نوشتاری آن برای مخاطبان داستان کوتاه در اوایل قرن بیستم و در زمان زیست اُ. هنری قابل درک نباشد.

عمده اتفاقات و چارچوب داستان ها در زمینه خانواده، تناقض ها، اشکال ها و کاستی ها شکل می گیرد برای اینکه بتواند توضیح های متفاوتی از عادی نبودن ساختار داستان ها از زاویه های دید متفاوت بیان کند. جغرافیای رخداد های داستان ها به علت چند ملیتی بودن نویسندگان آن پهنه های مختلف جغرافیایی را دربرمی گیرد. همین مسئله باعث شده است با مجموعه داستانی فرامرزی روبرو باشیم. از سوی دیگر مخاطبان داستان و دایره تاثیرگذاری آن توسعه پیدا نموده است.

وبلاگ مهدی آبادانی فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "داستانی فرامرزی را در دختر چند فصل بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستانی فرامرزی را در دختر چند فصل بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید