دانش آموزان معلول مازندران برای رفتن به مدرسه مشکل دارند

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مدیرآموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ماهانه به طور میانگین نیمی از اعتبار ایاب و ذهاب دانش اموزان معلول پرداخت شده و از این رو خانواده این دانش آموزان برای فرستادن آنها به مدرسه با مشکل روبرو شدند.

دانش آموزان معلول مازندران برای رفتن به مدرسه مشکل دارند

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی به نقل از ایرنا، سید حسین قاسمی دوشنبه یازدهم آذر اضافه کرد: سهم دولت در تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استان مازندران ماهانه سه میلیارد و 500 میلیون ریال است که از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ماهانه به طور میانگین نیمی از این اعتبارات پرداخت شده است.

وی گفت: این میزان اعتبار صرف هزینه ایاب و ذهاب 2 هزار و 800 دانش آموز با معلولیت شدید می گردد تا آنها را به 53 مدرسه استثنایی و 42 مرکز آموزشی توانبخشی مسائل یادگیری برسانند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده اکثر این دانش آموزان از اقشار کم درآمد جامعه هستند و توان پرداخت هزینه سرویس را ندارند در بعضی روزها آنها مجبورند فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

مدیر آموزش استثنایی مازندران گفت: تامین و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ارتباط مستقیم با میزان پوشش تحصیلی این نوع دانش آموزان دارد که مسائل اقتصادی می تواند تاثیربگذارد.

قاسمی ادامه داد: با پیگیری های اجرا شده برای برطرف این مشکل و قول مساعد سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امیدواریم اعتبارات ایاب و ذهاب به طور کامل به دانش آموزان معلول مازندران اختصاص یابد.

وی تعداد نیروهای آموزشی مدارس استثنایی مازندران را یک هزار نفر گفت، گفت: در شرف بازنشستگی قرار داشتن 160 نفر از این نیروها یکی دیگر از دغدغه ها در این حوزه است.

قاسمی گفت: با اقدامات اجرا شده از سوی سازمان استثنایی کشور 40 درصد از این نیروها تامین شده است که برای افزایش راندمان تحصیل این دانش آموزان احتیاج است که تمامی نیروهای آموزشی مورد احتیاج تامین گردد.

مدیر آموزش استثنایی مازندران از نبود مدرسه ویژه برای یکسری از معلولان همچون اوتیسم به عنوان بخش دیگری از مسائل در حوزه تحصیل این افراد در استان نام برد و گفت: با پیگیری های اجرا شده و یاری یک خیر در ساری زمین 2 هزار متر مربعی برای ساخت مدرسه اوتیسم تامین شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانش آموزان معلول مازندران برای رفتن به مدرسه مشکل دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان معلول مازندران برای رفتن به مدرسه مشکل دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید