راهی جز محدودیت های شدید برای مقابله با کرونا نداریم

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ راهی جز اعمال محدودیت های شدید برای قطع زنجیره بیماری کرونا نداریم.

راهی جز محدودیت های شدید برای مقابله با کرونا نداریم

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، دکتر علیرضا رئیسی پس از نشست ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما به توسعه شیوع کرونا و نیاز به اقدامی قوی و سریع برای مقابله با آن اشاره کرد و افزود: به همین منظور رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار تشکیل جلسه ای شد تا در آن نظرات کارشناسان برای مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار گیرد تا یک پیشنهاد تعیین تعیین شود.

وی گفت: پس از این جلسه هم جلسه ای با حضور رئیس جمهور برگزار می شود تا برای شرایط موجود تصمیمی گرفته شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شرح داد: هیچ راهی برای مقابله با کرونا وجود ندارد، جز اینکه ما به سمت محدودیت های شدید برویم.

رئیسی گفت: منظور من از محدودیت های شدید تعطیلی مطلق نیست، بلکه محدودیت های شدید برای مسافرت ها، ترددها، تجمع ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مثل زدن ماسک، بیماریابی و ... است.

وی افزود: برای اعمال محدودیت های شدید باید بسته های حمایتی برای اصناف درنظر گرفته شود و موضوعاتی مثل مالیات، کرایه ها و چک های برگشتی آن ها هم مدنظر قرار گیرد تا بتوان به تصمیمی قاطع در این مورد رسید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شهر مشهد را نمونه ای از کم توجهی به مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: هم اکنون بیمارستان های مشهد خیلی شلوغ و از طرف دیگر هتل های مشهد هم 70 درصد پر است.

رئیسی با اشاره به اینکه شلوغی حرم و بازار مشهد سبب شیوع بیماری کرونا می شود، افزود: 30 درصد بیماران بستری در مشهد از خارج از استان هستند که در این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی گفت: بدین ترتیب لازم است تا پروازها، تردد خودرو های شخصی و حتی اتوبوس ها و ظرفیت هتل ها مورد بازنگری قرار گیرد و ورودی شهر ها کمتر شود تا بتوانیم با قطع زنجیره کرونا آرامش را بازگردانیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "راهی جز محدودیت های شدید برای مقابله با کرونا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی جز محدودیت های شدید برای مقابله با کرونا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید