سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری از سری گلکسی S10 را متوقف کرد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، روز گذشته گوشی های سری گلکسی S10 رسما به آخر خط رسیدند و سامسونگ دیگر برای آن ها هیچگونه آپدیت نرم افزاری منتشر نمی کند. همچنان در کنار این سری، تعدادی از دیگر گوشی های سامسونگ هم در این شرایط قرار گرفته اند.

سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری از سری گلکسی S10 را متوقف کرد

بر اساس آپدیت منتشر شده در صفحه مربوط به آپدیت امنیتی گوشی های سامسونگ، از بین گوشی هایی که دیگر برای آن ها آپدیت منتشر نمی گردد می توانیم به گوشی های سری گلکسی S10، گلکسی A30 و A50 اشاره کنیم. البته S10 5G و S10 لایت هنوز از این فهرست حذف نشده اند زیرا این دو گوشی دیرتر از مدل های اصلی S10 به دست کاربران رسیده اند.

برای یادآوری باید بگوییم که سامسونگ سال گذشته استاندارد جدیدی برای آپدیت گوشی های خود معین کرد که همین تصمیم با استقبال گسترده کاربران روبرو شد. به طور تعیین، سامسونگ متعهد شد که کاربران گوشی های پرچم دار به مدت 4 سال از آپدیت های اصلی اندروید بهره مند می شوند و از سوی دیگر تا 5 سال آپدیت های امنیتی را دریافت خواهند کرد. با این حال، این تصمیم فقط شامل گلکسی S21 به بعد می گردد و بنابراین پرچم داران قدیمی سامسونگ از این مزیت بهره مند نخواهند شد.

سری گلکسی S10 و سایر گوشی هایی که از این فهرست آپدیت های سامسونگ حذف شده اند، ماه گذشته آخرین آپدیت امنیتی خود را دریافت نموده اند. مدتی قبل، پژوهشگران امنیتی گوگل از پیدا شدن یک آسیب پذیری خطرناک در تعدادی از تراشه های اگزینوس خبر دادند و بنابراین ممکن است آخرین آپدیت امنیتی ارائه شده برای سری گلکسی S10 اهمیت زیادی داشته باشد. اما البته نام این گوشی ها به عنوان مدل های دارای این آسیب پذیری هیچوقت تایید نشد.

بعلاوه گلکسی زد فلیپ هم دیگر آپدیت ماهانه دریافت نمی نماید و حالا فقط هر سه ماه یک بار برای آن آپدیت های امنیتی منتشر می گردد. به طور کلی سامسونگ با وجود اینکه هر ساله تعداد بسیار زیادی گوشی راهی بازار می نماید، ولی همین تعهد این شرکت نسبت به آپدیت نگه داشتن گوشی های خود، یکی از مزایای گوشی های این شرکت محسوب می گردد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

44,900,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

6,799,000

تومان

خرید گوشی از وبلاگ مهدی آبادانی

مشاهده همه

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری از سری گلکسی S10 را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری از سری گلکسی S10 را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید