صندوق پژوهش لرستان افزایش سرمایه دهد، ضرورت ایجاد کارخانه نوآوری

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، سورنا ستاری امروز سه شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه لرستان در حوزه های مختلف پتانسیل های بالایی دارد، گفت: حرکات خوبی در سالیان اخیر در حوزه شرکت های دانش بنیان اجرا شده اما واقعاً ظرفیت استان خیلی بالاتر از این مسائل است.

صندوق پژوهش لرستان افزایش سرمایه دهد، ضرورت ایجاد کارخانه نوآوری

ضرورت ایجاد سرای نوآوری در دانشگاه آزاد

وی با تاکید بر اینکه یک دیدگاه و فرهنگ جدید در حال حاکم شدن است که یاری می نماید بسیاری از منابع بخش خصوصی و یا دانشگاه ها در این حوزه به کار گرفته گردد، اضافه نمود: دانشگاه ها به دنبال این هستند که مراکز نوآوری ایجاد نمایند، اساتید را یاری نمایند که شرکت دانش بنیان ایجاد گردد، این روش در دانشگاه ها امتحان خود را پس داده و در دانشگاه های لرستان نیز پیاده سازی گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه عملاً دانشگاه های لرستان، دانشگاه های جوانی حساب می شوند، گفت: حسن این کار، این بوده که اکوسیستم جوانی وجود دارد و می توان آن را نسبت به دانشگاه های قدیمی تغییر داد.

ستاری، تاکید نمود: این امر وظیفه ما را هم سنگین می نماید که این حمایت ها را داشته باشیم، حوزه هایی که لرستان در آنها مزیت نسبی دارد را به صورت جدی باید پیگیری کنیم، دانشگاه ها ورود پیدا نموده اند که مسائل جدی در استان ها را حل نمایند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا حمایت های لازم را از دانشگاه ها خواهیم داشت و ایجاد و تقویت سرای نوآوری در دانشگاه های آزاد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: دانشگاه آزاد به این نگرش باید برسد که با پول شهریه نمی تواند دانشگاه را اداره کند، احتیاج دارد که منابع دیگری را داشته باشد و سرای نوآوری در این رابطه مورد توجه قرار گرفته است.

کارخانه نوآوری در لرستان ایجاد گردد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه زیرساخت های لرستان در حوزه دانش بنیان واقعاً مسئله دارند و در پارک علم و فناوری استان خیلی جوان است و باید به آن یاری گردد، ادامه داد: در این راستا واگذاری زمین های پارک و علم و فناوری به شرکت ها باید تسریع پیدا کند.

ستاری با بیان اینکه از محل واگذاری زمین ها می توان بسیاری از زیرساخت ها را تأمین اعتبار کرد، ادامه داد: ما هم در این زمینه حمایت می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، بیان داشت: بحث کارخانه نوآوری یکی از تأکیدات جدی رئیس جمهور است و در استان ها باید ایجاد گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه کارخانه نوآوری را بخش خصوصی ایجاد می نماید، در استان به خاطر محرومیت هایی که وجود داشته بخش خصوصی قوی ندارد، ما در این رابطه یاری می کنیم و خواهش من این است که از همین امروز ایجاد این کارخانه نوآوری در دستور کار قرار بگیرد.

ستاری با تاکید بر اینکه در این رابطه نیز حمایت های اقتصادی را خواهیم داشت، ادامه داد: این امر در استان آغاز و تا اردیبهشت و خرداد ماه به اتمام برسد، در این رابطه پیمانکار و مشاور سریع انتخاب گردد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید پای کار آورده گردد چرا که سرمایه گذاری در این رابطه یک مکانیزم برد برد است، ادامه داد: همچنین صندوق نوآوری در لرستان به تازگی ایجاد شده و احتمالاً مبلغ قابل توجهی و تا 9 برابر سرمایه آن می تواند از صندوق نوآوری خط اعتباری بگیرد.

سرمایه صندوق پژوهش لرستان افزایش پیدا کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، توضیح داد: صندوق های پژوهش و فناوری یکی از جاهای پرسود برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اگر در این رابطه درست اطلاع رسانی گردد بسیار از شرکت های داخل استان به طور حتم آمادگی دارند که در افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری نمایند و سهام بخرند.

ستاری با اشاره به اینکه صندوق نوآوری به راحتی می تواند صندوق استان را حمایت کند، ادامه داد: در داخل استان هم باید حمایت داشته باشند و در این راستا سریع باید افزایش سرمایه صندوق استان در دستور کار قرار بگیرد و زمینه مشارکت بخش خصوصی در آن فراهم گردد.

وی، تاکید نمود: ما هم خیلی زود پیگیری می کنیم که خط اعتباری آن تخصیص پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت از پروژه های دانشگاه های استان، گفت: همچنین مراکز نوآوری مورد حمایت قرار می گیرد و انتظار این بوده که رئیس دانشگاه نیز از محل بودجه نوآوری در این رابطه یاری کند.

ستاری با بیان اینکه 130 خدمت به شرکت های دانش بنیان ارائه می گردد و از خطوط اعتباری صندوق در این رابطه یاری خواهیم کرد، ادامه داد: برنامه ریزی صورت گیرد که پروژه های تحقیقاتی و…تا خاتمه دولت به اتمام برسند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صندوق پژوهش لرستان افزایش سرمایه دهد، ضرورت ایجاد کارخانه نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق پژوهش لرستان افزایش سرمایه دهد، ضرورت ایجاد کارخانه نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید