مایکروسافت نزدیک تر از همواره به اپل؛ اختلاف ارزش دو شرکت فقط 90 میلیارد دلار

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا با ارزش 2.82 تریلیون دلار حالا به وسیله مایکروسافت به شدت تهدید می گردد چرا که ارزش ردموندی ها به 2.73 تریلیون دلار رسیده است.

مایکروسافت نزدیک تر از همواره به اپل؛ اختلاف ارزش دو شرکت فقط 90 میلیارد دلار

اپل در حال حاضر با ارزش بالغ بر 2.82 تریلیون دلار، باارزش ترین شرکت دنیا است که البته طی چند وقت اخیر، به این مقدار کاهش پیدا کرد. از آن طرف مایکروسافت توانست ارزش خود را به تقریبا 2.73 تریلیون دلار برساند و این یعنی اختلاف بین دو شرکت تنها به 90 میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت حالا نزدیک تر از همواره به اپل است و شانس این را دارد که طی آینده ای نزدیک، رقیب کوپرتینویی خود را پشت سر بگذارد و به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل گردد. آخرین باری که این اتفاق رخ داد، 17 نوامبر 2021 بود اما از آن موقع تا به امروز، اختلاف ارزش این دو شرکت هیچوقت تا این میزان کم نشده بود. بنابراین این فرصت طلایی برای مایکروسافت است تا بتواند جایگاه خود را تصاحب کند.

اگرچه مایکروسافت در بخش سخت افزار، یعنی سرفیس ها بسیار ضعیف تر از اپل بوده و اصلا نتوانسته محصولاتی به جذابیت آیپد و مک بوک فراوری کند اما با این حال در بخش گیمینگ و هوش مصنوعی آنقدر قدرتمند ظاهر شده که بتواند ضعف خود را در بخش سخت افزار جبران کند.

در بحث هوش مصنوعی، مایکروسافت یک تأمین کننده ابری انحصاری برای شرکت OpenAI، شرکت طراحی ChatGPT محسوب می گردد. شرکتی که فعالیت زیادی در زمینه هوش مصنوعی دارد و تمام محصولاتش هم با تقاضای شدیدی از سوی کاربران روبرو هستند. در بخش گیمینگ، مایکروسافت با نهایی کردن خرید اکتیویژن بلیزارد توانست حسابی ارزش خود را افزایش دهد و ایکس باکس ها را به کنسول هایی محبوب تر از گذشته تبدیل کند.

برخلاف مایکروسافت اپل شرایط خوبی طی چند فصل اخیر نداشته است. اخیرا تقاضا برای محصولات این شرکت به خصوص مک و آیپد به شدت کاهش داشته چرا که هم شرایط بد مالی به کاربران قدرت خرید محصولات این شرکت را نمی دهد و هم اینکه رقابت شدیدی در بازار وجود دارد. همین مورد سبب شد عایدی این شرکت 5٪ در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کند. طبق پیش بینی تحلیل گران، شرایط این شرکت قرار هم نیست به زودی به روال سابق برگردد.

در واقع پیش بینی ها حاکی از آن است که تقاضا برای سری آیفون 16 هم مثل آیفون 15 بسیار کم باشد چرا که قرار نیست ارتقای خاصی را ببینیم. حال باید دید پاسخ اپل به این شرایط چه خواهد بود.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت نزدیک تر از همواره به اپل؛ اختلاف ارزش دو شرکت فقط 90 میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت نزدیک تر از همواره به اپل؛ اختلاف ارزش دو شرکت فقط 90 میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید