معافیت مالیاتی موسسات کنکور حذف شد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، براساس لایحه بودجه سال آینده معافیت های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه ها حذف می گردد.

معافیت مالیاتی موسسات کنکور حذف شد

به گزارش ایسنا، در بند (ق) تبصره 6 لایحه بودجه سال 1401 که به عوارض و اقتصادیات مربوط است، آمده که معافیت اقتصادیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات یاری درسی موضوع بند (ل) ماده 139 قانون اقتصادیات های مستقیم تا سقف 2 میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده 150 یا ماده 131 قانون اقتصادیات های مستقیم مشمول اقتصادیات می گردد.

در ادامه این بند لایحه بودجه سال آینده ذکر شده است: به منظور حمایت از فراوری و صاحبان کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا واحدهای صنفی با عایدی مشمول اقتصادیات کمتر از یک میلیارد ریال در سال 1400 علاوه بر معافیت های قانونی و بخگرددگی و مشوق های اقتصادیاتی، برای اقتصادیات بر عملکرد سال 1400 از پنج واحد درصد بخگرددگی برخوردار می شوند.

واردات خودروی آمبولانس به وسیله سازمان اورژانس کشور هم از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

معافیت های اقتصادیاتی موسسات کنکور دانشگاه ها حذف می گردد.

برخورداری از معافیت های اقتصادیاتی برای عایدیهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

وزارت امور اقتصاد دارایی موظف است در راستای هدفمندسازی معافیت های اقتصادیاتی، گمرکی و شفاف سازی حمایت های اقتصادی، سیاست اعتبار اقتصادیاتی و گمرکی با نرخ صفر را جایگزین معافیت های قانون اقتصادیاتی در قانون اقتصادیات های مستقیم و قانون امور گمرکی نموده و لیست تمامی معافیت های اقتصادیاتی و گمرکی و اندازه معافیت آنها را تعیین کند. این لیست شامل حوزه فعالیت اشخاص، اندازه عایدی اقتصادیاتی و گمرکی چشم پوشی شده در اثر این معافیت ها و استناد قانونی این معافیت ها باشد.

منبع: فرارو

به "معافیت مالیاتی موسسات کنکور حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مالیاتی موسسات کنکور حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید