نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، تبلیغ در گوگل، برای بالا آمدن سایت شما، یکی از روش های بسیار پرکاربرد است. نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل، باید به گونه ای باشد که شما را در صفحه اول و جزء سایت های اول تا سوم، نمایش دهد.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل

سئو سازی سایت و انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت، از کارهایی است که باید به وسیله شما یا تیم فراوری محتوا و برنامه ریزی شما انجام گردد. اگر دوست دارید در خصوص تبلیغ در گوگل و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، اطلاعات خوبی کسب کنید، حتما تا انتهای این مطلب را با دقت بخوانید. ما در اینجا در پی پاسخ چند پرسش کلیدی هستیم که به توضیح زیر هستند:

  1. کلمات کلیدی چیست و چگونه باید انتخاب شوند؟
  2. چند روش تبلیغ در گوگل وجود دارد؟
  3. قیمت تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟
  4. شرایط فعلی گوگل ادز و شارژ گوگل ادوردز در ایران چگونه است؟

کلمات کلیدی چیست؟

وقتی در پی یک کلمه یا مطلب در گوگل هستید، یک سری وبسایت در اولین صفحه و جزء اولین سایت­ها بالا می­آید که شما می­توانید در آن­ها در پی مطلب خود بگردید. این سایت­ها حاوی کلمات کلیدی نزدیک به موضوع سرچ شده به وسیله شما هستند.

در واقع می­توان گفت، کلمات کلیدی همان کلمات یا ایده­ها و جملاتی هستند که می­توانند یک کلیت از محتوای سایت مورد نظر را نشان دهند. این کلمات، همان کلماتی هستند که به وسیله کاربران، سرچ می­شوند.

تبلیغ در گوگل و استفاده از سرویس­های مختلف تبلیغاتی مانند تبلیغات در گوگل ادز، و بعلاوه به کار بردن این کلمات در متن مقالات و محتوای فراوری شده، می­تواند وب سایت مورد نظر را در صفحات ابتدایی، به شما نمایش دهد. این کار مستلزم کار کردن روی محتوا و بعلاوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

کلمات کلیدی باید به گونه­ای انتخاب شوند که صفحه­ی هدف را برای جستجوگران، نمایش دهند. برای رسیدن به این هدف، باید روی انتخاب کلمات کلیدی، تمرکز بیشتری کرد. این کار معمولا اولین یا دومین قدم یک پروژه­ی سئو سازی است. اگر به درستی انجام نگردد، کل مسیر سئو را منحرف می­کند.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب

کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل و نوشتن متن تبلیغاتی در گوگل ادز، باید بسیار دقیق و با وسواس انجام گردد. این کلمات باید طبق اصول زیر انتخاب شوند:

  • Broad Match یا تطبیق گسترده:

مخاطب شما، با جستجوی کلمه کلیدی مد نظر شما یا کلماتی که به کلمه کلیدی شما مربوط است، به تبلیغ شما دسترسی پیدا نموده و وارد سایت می­گردد.

  • Negative Keyword یا کلمه کلیدی منفی:

با استفاده از این عبارت­ها، به گوگل ادز می­گویید که منظور شما، چه چیزهایی نیست و چه چیزهایی را به مخاطب نشان ندهد.

  • Exact Match یا تطابق کامل:

عبارت­ها و کلمات کلیدی دقیقی که مد نظر شماست و مخاطب با جستجوی آنها به سایت شما می آید.

  • Phrase Match یا تطبیق عبارت:

کاربر با جستجوی عبارات دقیق مد نظر شما، می­تواند وارد سایت شما گردد اما اضافه کردن چیزهایی به قبل و بعد از آن نیز ایرادی ندارد و باز هم سایت شما به او نشان داده می­گردد.

انواع تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل، یکی از برترین روش­هایی است که می­توان صفحه هدف مورد نظر و کلمات کلیدی را به مخاطبان بیشتری نشان داد. تبلیغات در گوگل ادز باید طبق اصول درستی انجام گردد تا این تبلیغات بر مبنای کلمه کلیدی مورد نظر باشد. گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز، یک سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است که می­تواند کار تبلیغ در گوگل را ، راحت تر کند.

کاربرانی که در اینترنت در پی دریافت خدمات یا محصول هستند، روی لینک­هایی کلیک می­نمایند که به وسیله گوگل ادز ایجاد شده است. مزیت تبلیغات در گوگل ادز، کشاندن مخاطب هدف به سمت صفحه مورد نظر است. از این رو به تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات کلیکی هم گفته می­گردد.

اگر کاربران اینترنت، در پی کلمه یا موضوع و ایده­ای باشند، به هنگام سرچ در گوگل، با سایت شما برخورد می­نمایند. یا دست کم، تبلیغ محصول و خدمات شما را در یک سایت می­بینند و روی آن، کلیک می نمایند. اگر شما، کلمات کلیدی خود را به درستی در گوگل ادز به کار برده باشید، نرخ بازدید و کلیک تبلیغ شما، بالا می­رود.

کاربران اینترنت، از دو طریق ممکن است وارد صفحه و سایت شما شوند. اگر کاربران در پی اطلاعات باشند، کلمات کلیدی و موضوع خاصی را سرچ نموده و وارد سایت شما می­شوند. این کاربران، نوعی کاربر مروری هستند که میلیونها نفر از این آنها در جهان وجود دارند. اگر سئوی کلمات خوب باشد، کاربران از این طریق به صفحه­ی شما کشانده می­شوند. اما در مقابل، عده­ای هم هستند که در پی خرید یک محصول یا دریافت خدمات هستند این کاربران، کاربرانی هستند که می­دانند روی چه چیزی کلیک نمایند. شما به این کاربران احتیاج دارید نه کاربران مروری.

قیمت تبلیغات گوگل ادوردز

برای دیده شدن در دهکده­ی جهانی اینترنت، احتیاجمند تبلیغات هستید. تبلیغات در گوگل، هزینه­ دارد. اگر شما برای فراوری یک محتوای متنی با چگالی مناسب کلمات کلیدی، مبلغی را هزینه کنید، بازدیدنمایندگان سایت شما، بیشتر می­شوند اما از بین کل بازدیدنمایندگان، شاید کمتر از 5 یا 10 درصد، خدمات سایت شما را استفاده نمایند. اما در تبلیغات گوگل ادز، اینچنین نیست.

تبلیغ در گوگل به وسیله گوگل ادوردز، می تواند نرخ تبدیل را بالا برده و کلیک نمایندگان را به مشتری تبدیل کند. تبلیغات گوگل ادوردز قیمت خاص خود را دارد. شما می توانید برای این کار، شارژ گوگل ادوردز انجام دهید. البته سایت­های واسطه­ای و متخصص در این زمینه نیز وجود دارند که می­توانند شارژ گوگل ادوردز را برای شما انجام دهند.

گوگل ادز در ایران

گوگل ادز در ایران، فیلتر شده است. شرکت گوگل به پیروی از قوانین بین المللی تحریم ضد ایران، بعضی از سرویس­های خود را برای ایرانی­ها، محدود می­کند. گوگل ادوردز هم یکی از این سرویس­های خدماتی است. اما جای نگرانی نیست. بعضی از سایت­های خدماتی که در زمینه تبلیغات کار می­نمایند، این خدمات را برای کاربران و کسب و کارها انجام می­دهند.

یکی از خدمات این سایت­ها، ایجاد حساب کاربری، شارژ گوگل ادوردز، ایجاد اکانت اختصاصی در گوگل ادز، تعریف کمپین تبلیغاتی طبق برترین استراتژی، نگارش متن تبلیغ در گوگل و مهم­ترین کار، معین کلمات کلیدی مناسب برای درج در تبلیغات گوگل ادز است.

و کلام آخر

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل، باید با سرویس گوگل ادز صورت بگیرد. دست کم باید در اتاق فکر شما و با تحقیقات در این زمینه، به انجام برسد. باید خود را جای مخاطب قرار دهید و ببینید که او در پی چه می­گردد.

منبع: فوت و فن

به "نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید