ورشینین: آمریکا به دزدی نفت و گندم سوریه ادامه می دهد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا به سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه ادامه می دهد.

ورشینین: آمریکا به دزدی نفت و گندم سوریه ادامه می دهد خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مهدی آبادانی، ورشینین روز دوشنبه در نشستی وبیناری شورای امنیت که به بررسی شرایط سوریه اختصاص داشت، گفت: کاروان های نظامی آمریکا هر روز به قاچاق نفت و گندم تولید شده در سوریه به عراق می پردازند.

وی اضافه نمود: قاچاق گسترده نفت و گندم سوریه در حالی توسط آمریکا صورت می گیرد که مردم سوریه به شدت از کمبود مواد غذایی اساسی رنج می برند.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه قاچاق نفت و گندم سوریه توسط نظامیان آمریکایی بطور روزمره انجام می گیرد، اظهار کرد: فقط روز 23 ماه مارس بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود 300 تانکر نفتکش نفت و بیش از 200 کامیون، گندم از سوریه قاچاق شد.

روز گذشته نیز نیرو های اشغالگر آمریکایی 38 کامیون حامل گندم سوریه را از سیلو های تل علو در حومه شمال شرقی الحسکه سرقت کردند و به شمال عراق انتقال دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوریه دیروز به نقل از منابع محلی گزارش دادند که نیرو های اشغالگر آمریکا 38 کامیون گندم را از سیلو های روستای تل علو در منطقه الیعربیه بارگیری کردند و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به شمال عراق انتقال دادند.

بر اساس این گزارش، نیرو های اشغالگر آمریکایی روز شنبه نیز مقادیری گندم متعلق به دولت سوریه را به سرقت بردند و این محموله را با 18 کامیون از طریق گذرگاه مرزی سیمالکا به خاک عراق منتقل کردند.

شرایط انسانی در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه در شرایط بحرانی است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: بدترین شرایط انسانی در سوریه در مناطق خارج از کنترل دولت این کشور حاکم است و مسئولیت این مناطق برعهده نیرو های اشغالگر خارجی است.

وی در این رابطه به مناطق شمال غرب و شمال و شمال شرق سوریه اشاره کرد که در خارج از کنترل دولت این کشور واقع شده است و اضافه نمود: در واقع نیرو هایی که این مناطق را اشغال کرده و دولت محلی این مناطق مسوول بروز شرایط نابسامان انسانی هستند.

ورشینین گفت: روسیه در کل ارزیابی های انسانی و اجتماعی-اقتصادی نگران کننده در سوریه را که مقام های سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی اعلام می کنند، می پذیرد.

مارک لوکوک معاون امور انسانی دبیر کل سازمان ملل پیشتر گفته بود که 13.4 میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک های انسانی هستند.

ورشینین در ادامه سخنان خود در نشست وبیناری شورای امنیت گفت: تروریست ها در منطقه امن ادلب، مانع از دسترسی ساکنان محلی به کمک های انسانی می شوند.

وی به عنوان مثال به موردی اشاره کرد که روز ضض ماه مارس در منطقه رمی در ادلب رخ داد و در هنگام توزیع کمک های انسانی، تروریست ها بسته های مواد غذایی را از ساکنان محلی گرفتند که بر اثر زدو خورد حدود 10 نفر قربانی شدند.

غرب مساله کمک های انسانی را سیاسی می کند

ورشینین گفت که کشور های غربی در مورد ساکنان مناطق تحت کنترل نیرو های دولتی در سوریه تبعیض قائل می شوند و از کمک های انسانی به ساکنان این مناطق خودداری می کنند.

وی اضافه نمود: کاملا واضح است که مسائل مربوط به کمک های انسانی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، از طرف غرب سیاسی شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این رویکرد موجب تاسف شده و آن را که مغایر با مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل است، محکوم می کنیم.

وی همچنین گفت که تلاش های برای تبرئه تروریست ها در سوریه و معارضان مسلح خواندن آن ها را غیرقابل قبول می دانیم.

ورشینین این را نیز گفت که کنندگان آمریکا و سایر کشور های غربی در سخنرانی های خود در نشست شورای امنیت، به تاثیرات مخرب تحریم های یکجانبه غرب بر مردم سوریه هیچ اشاره نمی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورشینین: آمریکا به دزدی نفت و گندم سوریه ادامه می دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورشینین: آمریکا به دزدی نفت و گندم سوریه ادامه می دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید