پژوهش؛ رسالت اصلی آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، حاجی میرزایی گفت: برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را آموخت چراکه هیچ کاری بدون پژوهش نباید شکل بگیرد.

پژوهش؛ رسالت اصلی آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دانش آموزی که در مدرسه منطقه 2 برگزار گردید، اظهار کرد: هفته پژوهش، فرصتی برای مرور اهمیت این کار است تا فعالیت ها ارزیابی گردد.

او ادامه داد: مهم ترین کارکرد آموزش و پرورش چگونگی زندگی کردن به دانش آموزان است تا آنها به خودشان متکی باشند، اگر این را ماموریت جدی بدانیم، پژوهش جزو تفکیک ناپذیر این ماموریت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حیات بدون پژوهش میسر نیست، توضیح داد: در معرض تغییرات گسترده ای هستیم؛ این تغییرات روابط را تحت تاثیر قرار می دهد. فهم این تغییرات و روبرو هوشمندانه با این تغییرات در گرو پژوهش خواهد بود؛ آرمان های بلندی داریم که با فهم عمیق راستا، امکان پذیر است.

حاجی میرزایی اعلام کرد: رسالت آموزش و پرورش بیش از هر چیز پژوهش است و واژه دانش آموز کار را به خطا می برد. یک وجهی از کار، دانش آموز، آموزش است و بخش دیگر مربیان هستند که باید پژوهنده شوند، پژوهندگی بخش تفکیک ناپذیر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فطرت بچه ها با پرسشگری شکل می گیرد و بیشترین تاثیر در همین مرحله است بنابراین این را باید استمرار دهیم. در این راستا باید دیوار های مدرسه را حذف کنیم.

او با اشاره به اینکه نباید بعضی از دانش آموزان ما پژوهنده باشند، گفت: بدنه آموزش و پرورش بهترین عرصه پژوهش است، میدان فراخی که باید آن را پاس داشت و به بزرگترین سرمایه کشور آن را تبدیل کرد.

حاجی میرزایی گفت: باید بتوانیم در همه بخش های آموزش و پرورش روح پرسشگری را جریان دهیم، چراکه از مدرسه خانه و جامعه آباد می گردد.

ایران در حوزه علوم جدید جزو 10 کشور اول جهان /آموزش و پرورش بستر ظهور همه جوامع استوزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پژوهشگری یک فرهنگ است، گفت: برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را آموخت و هیچ کاری جز با پژوهش نباید شکل گیرد.

او با اشاره به اینکه در اختیار داشتن دانش آموزان و پیوند با زندگی آینده میدان بزرگی برای پژوهیدن است، توضیح داد: باید هر میدانی که مربوط پژوهش است، تقویت کنیم.

وزیر آموزش خطاب به دانش آموزان پژوهشگر اعلام کرد: کسانی که می آموزند خلاق و پژوهشگر باشند؛ آینده درخشانی خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پژوهش؛ رسالت اصلی آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش؛ رسالت اصلی آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید