پیرهادی خطاب به زاکانی: آیا مطالعات تراموا اجرا شده است؟ ، کاهش آلودگی هوا تنها برعهده شهرداری نیست

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: 18 دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند اما امروز شهرداری تهران فراتر از وظیفه خود وارد عمل شده است. هیچ مقایسه ای با دوره قبل نباید صورت بگیرد چرا که مردم این عملکرد را می بینند.

پیرهادی خطاب به زاکانی: آیا مطالعات تراموا اجرا شده است؟ ، کاهش آلودگی هوا تنها برعهده شهرداری نیست

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مهدی پیرهادی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهردار تهران برای پیگیری کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: 18 دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند اما امروز شهرداری تهران فراتر از وظیفه خود وارد عمل شده است. هیچ مقایسه ای با دوره قبل نباید صورت بگیرد و مردم این عملکرد را می بینند.

او شرح داد: بسیاری از اتفاقات و رویدادها در شهر تهران حتی به نمایندگان شورا نیز به درستی نمی رسد و شاید نمی خواهند مردم در جریان بسیاری از طرح ها و افتتاح پروژه ها قرار بگیرند.

پیرهادی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا وظیفه شهرداری تهران نیست و دولت باید به آن بپردازد، اظهار داشت: پرسش بنده این است که توسعه حمل و نقل عمومی تا چه اندازه از آلودگی هوا کم خواهد نمود؟

او اضافه کرد: یکی دیگر از پرسش های بنده این است که 791 دستگاه واگن مترو که قرارداد آن منعقد شده تا چه زمانی وارد خطوط خواهند شد؟ سوال دیگر بنده این است که مطالعات تراموا صورت گرفته است؟ اگر صورت گرفته باید گزارش آن در اختیار شورا قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تأکید بر اینکه باید وسایل نقلیه برقی در اولویت قرار بگیرند، اظهار داشت: گرچه استفاده از سوخت های فسیلی به شهرداری تهران بازنمی شود و دستگاه های مربوطه باید به آن توجه نمایند اما تقاضا داریم استفاده از اتوبوس های برقی در اولویت باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیرهادی خطاب به زاکانی: آیا مطالعات تراموا اجرا شده است؟ ، کاهش آلودگی هوا تنها برعهده شهرداری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرهادی خطاب به زاکانی: آیا مطالعات تراموا اجرا شده است؟ ، کاهش آلودگی هوا تنها برعهده شهرداری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید