6 مقصد گردشگری برتر برای ماجراجویی در زمستان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، بسیاری از افراد، فصل زمستان را فرصت مناسبی برای سفر نمی دانند اما کسانی که ماجراجویی و هیجان را دوست دارند، در زمستان هم بار سفر می بندند تا هیجان روزهای برفی را تجربه نمایند. در این مقاله با شش مقصد گردشگری برتر برای ماجراجویی در فصل زمستان آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

6 مقصد گردشگری برتر برای ماجراجویی در زمستان

اگر شما جزو آن دسته از افراد نیستید که در فصل سرد سال دوست دارند به بخاری و شوفاژ بچسبند یا زیر پتو فیلم تماشا نمایند، می توانید یکی از مقاصد گردشگری زمستانی را برای سفرهای زمستانی خود انتخاب کنید. ماجراجویی و هیجان و تجربیات متفاوت در این مقصدها منتظر شما هستند؛ از تماشای شفق های قطبی تا لذت بردن از چشم انداز زیبای یخچال های طبیعی و آبدره ها.

نروژ

تماشای چشم انداز شگفت انگیز شفق های قطبی، تجربه منحصربه فردی است که شاید فقط یک بار در طول زندگی پیش بیاید. در نروژ تورهای متعددی برای تماشای شفق های قطبی و سایر تفریحات و ماجراجویی های زمستانه وجود دارد؛ از منظره ها شگفت انگیز و رویایی آبدره ها که انگار از دل قصه های قدیمی بیرون آمده اند تا تماشای یخچال های طبیعی و قله های پوشیده از برف.

گشت و گذار با برف رو (Snowmobile) و تماشای نهنگ ها از تفریحات مجذوب کننده دیگری هستند که در نروژ فرصت لذت بردن از آن ها برای شما به سادگی فراهم شده است. اگر سافاری و کروز شبانه و شام خوردن در کشتی تفریحی را هم به برنامه خود اضافه کنید، برترین سفر زندگی را تجربه خواهید کرد.

  • در شب های قطبی اسپیتس برگن (Spitsbergen)، 24 ساعته می توانید شفق های قطبی را نظاره کنید.
  • در مجذوب کننده ترین اقامتگاه های نروژ یعنی هتل برفی Kirkenes و هتل ایگلوی Sorrisniva اقامت کنید.
  • در Kirkenes، طعم لذیذ شاه خرچنگ را امتحان کنید. حتی می توانید در تورهای ماهیگیری و صید شرکت کنید و خودتان آن ها را صید کنید و از خوردن لذیذترین غذای جهان لذت ببرید.

مالت

مالت، کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور مقصد گردشگری محبوبی در جهان است اما اگر دوست دارید از سیل جمعیت گردشگران دور بمانید، فصل زمستان را برای سفر به مالت انتخاب کنید. مالت، کوه های سربه فلک کشیده ندارد، در عوض، سواحل زیبا و راستاهای روستایی مجذوب کنندهش این فرصت را برای شما فراهم می نماید تا علاوه بر لذت بردن از تاریخ غنی این کشور، در زیباترین راستاهای پیاده روی جهان، بگردید. این کشور یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری در زمستان است.

  • زیر آفتاب ملایم مالت، در سواحل زیبا و راستاهای پیاده روی مجذوب کننده بگردید.
  • از جاذبه های تاریخی مجذوب کننده و قلعه های قدیمی مالت که چشم اندازهای نفس گیری دارند تماشا کنید. از نیایشگاه ماقبل تاریخ جگانتیا (Ggantija) تماشا کنید.
  • با فرابر به جزیره آرام Gozo سفر کنید و از قدم زدن در راستاهای زیبا و تماشای دریای فیروزه ای لذت ببرید.

نیوزیلند

نیوزیلند، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو جزیره عظیم و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده است. این منطقه بیش از 80 میلیون سال از خشکی های دیگر زمین جدا بوده و این موجب شده است تا پوشش گیاهی و جانواری منحصربه فردی داشته باشد. نیوزیلند یا زلاندنو یکی از آخرین سرزمین هایی است که انسان پا به آن گذاشت. کوه ها و دریاچه های فراوان و هزاران کیلومتر ساحل بکر و تماشای، فرصت مناسبی را فراهم می نمایند تا از سرمای زمستان فرار کنید.

  • برای تماشای شگفت انگیزترین چشم اندازها از دریاچه ها و یخچال ها، به قله روی (Roys Peak) با ارتفاع 1578 متر صعود کنید.
  • به کوه Ngauruhoe با ارتفاع 2291 متر صعود کنید. کوهی که احتمالا آن را با نام کوه نابودی (Mount Doom) در فیلم ارباب حلقه ها دیده اید.
  • پیاده روی چند روزه در راستا مشهور Routeburn Track را تجربه کنید تا زیباترین چشم اندازها از آبشار، جنگل، دریاچه و کوه های سربه فلک کشیده را تماشا کنید.

سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی و یکی از شگفت انگیزترین مقاصد گردشگری در زمستان است. در حدود 65 درصد از مساحت سوئد را جنگل ها تشکیل می دهند. منظره ها تماشای این کشور زیبا در فصل زمستان بیش از همه به چشم انداز های رویایی برفی در کارتون یخ زده (Frozen) شباهت دارد. تعطیلات سردی را در سوئد خواهید گذراند اما بارش دانه های زیبای برف فرصت های بی نظیری را برای شما فراهم می نمایند. از سورتمه سواری و اسنوموبیل گرفته تا اسکی و تماشای شفق های قطبی.

  • در طبیعت بکر و زیبای این کشور، مهارت های بقا در طبیعت از جمله درست کردن آتش، ساختن سرپناه و پیدا کردن آب و غذا را در یکی از دوره های برگزار شده یاد بگیرید.
  • دریاچه های صاف، جنگل های وسیع و کوه های بلند را زیر پا بگذارید.
  • در زیباترین منظره ها برفی جهان از تورهای سورتمه سواری بهره ببرید و لذت ببرید.

ایسلند

ایسلند شمالی ترین کشور اروپا و کشوری جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس و مرکز و عظیم ترین شهر آن ریکیاویک است. زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین شناختی فعال است و در آن آبفشان های زیادی وجود دارد. ایسلند از آنجایی که منطقه ای آتشفشانی است، چشمه های آب گرم زیادی دارد و پوششی از یخ و خاکسترهای آتشفشانی، سطح جزیره را در بر گرفته است. ایسلند 4٬970 کیلومتر ساحل و تعداد زیادی آب دره دارد.

با وجود منظره ها طبیعی مجذوب کننده و متنوع، ایسلند یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان برای تفریحات و ماجراجویی در دل طبیعت است. هر گوشه ای از این کشور که سفر کنید، فرصت های بی نظیری برای دوچرخه سواری، قایق رانی، پیاده روی و کوهنوردی برای گردشگران فراهم شده است. راستا Laugavegur Trail یکی از مشهورترین راستاهای پیاده روی در این کشور است.

  • در منطقه زیبا و شگفت انگیز Öræfi گشتی بزنید و از کنار دریاچه فیروزه ای و زیبای Langisjór عبور کنید.
  • از چندین آبشار تماشای ایسلند بازدید کنید؛ آبشارهای اسکگوافوس (Skógafoss)، گولفوس (Gullfoss) و سلیالاندفوس (Seljalandsfoss).

گواتمالا

این کشور کوچک که بین السالوادور و مکزیک واقع شده است، منظره ها طبیعی متنوع و مجذوب کنندهی دارد. گواتمالا، سرزمین جنگل های انبوه، آتشفشان ها و صحراهای خشک و دریاچه های زیبا است. زمین های پست سواحل اقیانوس آرام و اطلس در گواتمالا با وجود رشته کوهی از هم جدا می شوند. نزدیک به دو سوم این کشور، کوهستانی و آتش فشانی است. اگر علاقه مند به کوهنوردی هستید، صعود از آتش فشان خاموش Tajumulco با 4220 متر ارتفاع را از دست ندهید.

  • از تیکال (Tikal)، شهر باستانی قوم مایا، تماشا کنید.
  • به بلندترین قله آمریکای مرکزی یعنی قله Volcan Tajumulco صعود کنید و از تماشای منظره ها زیبای اطراف و زنجیره های آتشفشانی، لذت ببرید.
  • تعداد زیادی از آتشفشان های گواتمالا هنوز فعال هستند. خروج دود و بخار از قله آین آتشفشان ها تماشای است.
منبع: کجارو / adventuretravelmagazine.co.uk

به "6 مقصد گردشگری برتر برای ماجراجویی در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مقصد گردشگری برتر برای ماجراجویی در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید