95هزار دلار برای یک خودروی کره ای!، عکس
به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، قیمت مدل پایه، 60 هزار دلار است اما آیا پرداخت 95 هزار دلار برای یک کیا برقی با آپشن های کامل، منطقی است؟
به گزارش خبرگزاری وبلاگ مهدی آبادانی ، EV9 یک شاسی بلند سه ردیفه از کیا است که با برچسب قیمت 95 هزار دلاری روانه بازار شده است. موتور تمام برقی این خودرو در نسخه پایه 200 اسب بخار قدرت تولید می کند. شرکت کیا که به همراه همکار تجاری و صنعتی خود، هیوندای، برخی از بهترین مدل های برقی بازار را تولید می کند، حال گستره مشتریان متمول تری را هدف قرار داده است.
هرچند EV9 شاسی بلند محسوب می شود اما مناسب استفاده خارج از جاده نیست. هر چند کیا برای نسخه دو موتوره این خودرو سیستم چهار چرخ محرک را به همراه حالت های گل ولای، برف و ماسه تدارک دیده اما بهتر است به آن به عنوان یک مینی ون بلندقامت، تازه، زیبا و جعبه ای فکر کنید. این خودروی 5 متری به رینگ های بزرگ 21 اینچی مجهز شده که باعث جلب توجه هر بیننده ای خواهد شد.
تمام مدل های EV9 به باتری 99.8 کیلووات ساعتی مجهز خواهند شد که برای نمونه و در مدل GT-S Line نیروبخش دو موتور برقی می شود. موتورهای یادشده روی هم رفته 380 اسب بخار قدرت تولید می کنند و می توانند این غول کره ای را در عرض 5.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسانند. کیا وعده داده که گستره مسافت قابل پیمایش این خودرو برابر 500 کیلومتر باشد.
نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو اما برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 4 ثانیه زمان نیاز دارد و با هر بار شارژ کامل می تواند مسافتی 560 کیلومتری را طی کند. وقتی به طرح بدنه EV9 نگاه می کنیم و فرم بدنه مکعبی آن را می بینیم انتظار خاصی از آیرودینامیک آن نداریم.
همان گونه که از یک خودروی تازه و برقی انتظار می رود، EV9 هم به ویژگی های به روز گوناگون مجهز شده است که از میان آن ها می توان به پارک اتوماتیک، حالت خزش (که خودرو را بدون کمک راننده از مسیرهای تنگ عبور می دهد) و سیستم خودران برای تعویض خطوط در بزرگراه ها اشاره کرد. با توجه به قیمت بالایی که کیا برای پرچمدار محصولاتش انتخاب کرده است، تقریبا همه چیز به صورت استاندارد برای EV9 ارائه می شود.
سازنده برای همگام شدن با ترندهای روز، نه تنها از پیشرانه ای برقی استفاده کرده بلکه کابین را هم از مواد قابل بازیافت ساخته تا ردپای کربن خود را بیش ازپیش کاهش دهد؛ بنابراین درون EV9 خبری از پلاستیک یا چرم نیست و پنل ها از مواد اولیه بازیافتی تهیه شده اند. نتیجه بهره وری از این مواد هم یک کابین تک رنگ و خاکستری با نمایشگرهای مختلف است که چندان حس خودروی لوکس را به کاربر خود القا نمی کند.
کیا با رونمایی EV9 پا به میدانی گذاشته که پیشتر زمین بازی برندهایی چون آئودی و بی ام و بوده که هیچ کدام هم آن طور که باید و شاید به موفقیت دست پیدا نکردند. پس کره ای ها هنوز هم برای حکومت بر بازار این بخش فرصت دارند. آن ها همین الان هم برندهایی چون لندرور و ولوو را در بخش فروش شکست داده اند و مشتریان EX90 با قیمت 100 هزار دلار را به سمت خود جذب می کنند.
EV9 روی هم رفته یک پکیج مناسب برای خانواده به نظر می رسد که به لطف تجهیزاتش می تواند یک خودروی آینده نگرانه شمرد شود، گستره مسافت قابل پیمایش خوبی دارد که به همراه عملکرد مناسب می تواند قیمت آن را توجیه کند. به نظر می رسد که این شاسی بلند خوش اندام پتانسیل تخصیص بخش قابل توجهی از بازار را به سوی خود دارد. نظر شما درباره کیا EV9 چیست؟ آیا خوش اقبال خواهد بود یا به سرنوشت بی ام و iX و آئودی Q8 ای-ترون دچار خواهد شد؟
227227
منبع: خبرآنلاین