آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طی چند ماه گذشته تماس های منظم تری را با عربستان سعودی داشتیم، گفت درخصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی اجرا شده است.

آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده درباره آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته چند دور مصاحبه و مذاکره با دولت عربستان در بغداد داشتیم، افزود: درخصوص موضوعات دو جانبه مصاحبههای خوبی شده است.

این مقام وزارت امور خارجه اضافه کرد: درخصوص امنیت خلیج فارس هم پیشرفت در مصاحبهها خیلی جدی بوده است.

خطیب زاده تاکید کرد: این مصاحبهها هیچ وقت متوقف نشده است و پس از روی کارآمدن دولت دکتر رئیسی هم در سطح مناسبی پیامها رد و بدل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: فکر می کنیم اگر دولت پادشاهی عربستان سعودی به این پیام جمهوری اسلامی ایران توجه جدی کند که راه حل مسائل در منطقه، درون خود منطقه است و باید به یک ساز و کار فراگیر منطقه ای برسیم، ما می توانیم رابطه پایدار و خوبی میان دو کشور مهم منطقه یعنی ایران و عربستان داشته باشیم.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی روز چهارشنبه در سخنرانی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیداوری کرد که مذاکرات کشورش با ایران منجر به اعتمادسازی شود.

پادشاه عربستان سعودی گفت: ایران کشور همسایه ماست و امیدواریم که مذاکرات ما با این کشور به اعتمادسازی منجر شود.

وی همچنین گفت که عربستان سعودی به صلح به نام یک گزینه راهبردی برای حل بحران در خاورمیانه ایمان دارد.

وی شرح داد: جامعه جهانی امروز با چالش هایی روبرو است که تقویت همکاری بین المللی چندجانبه را می طلبد.

پادشاه عربستان اضافه کرد: سیاست خارجی عربستان سعودی بر اهمیت تحکیم امنیت، ثبات و حمایت از راه حل های صلح آمیز تأکید دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط مذاکرات ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید