آمار وحشتناک تجاوز در دنیا ، زنان کدام کشورها بیشتر در معرض خشونت جنسی هستند؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ممکن است اسم ها و زمان ها متفاوت باشند، اما در همه جای زمین چه در موقع صلح و چه در موقع جنگ، زنان طعم تجاوز، خشونت جنسی و آزار و اذیت را در زندگی خود می چشند.

آمار وحشتناک تجاوز در دنیا ، زنان کدام کشورها بیشتر در معرض خشونت جنسی هستند؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی به نقل از خبرآنلاین، این بخشی از گزارشی است که در بخش زنان سایت سازمان ملل آمده است. به طور کلی، کلمه تجاوز به این شکل تعریف می گردد؛ شرکت در یک رابطه جنسی خشونت آمیز و اجباری. این رابطه جنسی معمولا از سمت مردان علیه زنان انجام می گردد.

این رابطه جنسی اجباری فقط به یک خاطره بد محدود نمی گردد و می تواند پیامدهای وحشتناکی برای ادامه زندگی قربانی داشته باشد. پیامدهای روانی که شاید هیچ وقت حل نشوند. لورنس میلر، روان کاو در این رابطه می گوید: هیچ برخورد جسمی دیگری بین انسان ها چنین پتانسیلی برای به وجود آوردن خیر و شر ندارد.

سازمان ملل در این رابطه نوشته است: تجاوز، کلمه ای که تاثیر مخرب آن ده ها سال یا نسل ها را در برمی گیرد. کلمه ای که بدن و روان را نابود می نماید. وقتی این کلمه بدون مجازات یا بی اهمیت باقی بماند، فرهنگ فراگیری ایجاد می گردد که در آن خشونت جنسی به اتفاقی عادی تبدیل می گردد. زنان کم ارزش و ملت ها دچار شکستگی می شوند.

  • از آفریقا تا سوئد

نگاهی به آمار تجاوز در سراسر جهان نشان می دهد که سال هاست این کلمه در فرهنگ های مختلف عادی شده است و چه در کشورهای در حال توسعه و چه در کشورهای توسعه یافته آمار آن زیاد است.

تخمین زده شده است که 35 درصد زنان در طول زندگی خود به نوعی با آزار و اذیت جنسی روبرو شده اند. در بیشتر کشورها آمار درستی در رابطه با تجاوز جنسی وجود ندارد. در بیشتر کشورها کمتر از 40 درصد زنان که با خشونت جنسی روبرو می شوند، درخواست یاری می نمایند و کمتر از 10 درصد آنها این موضوع را به مقامات قضایی اطلاع می دهند.

جالب است بدانید در رده های بعدی این فهرست هم کشورهای استرالیا، بلژیک و آمریکا قرار دارند. همین موضوع نشان می دهد که تجاوز جنسی تقریبا در هر نوع کشوری وجود دارد. البته بعضی هم معتقدند که دلیل این موضوع این است که در کشورهای توسعه یافته تجاوزها بیشتر اعلام می گردد و این دلیلی برای حضور سوئد به عنوان کشور چهارم این فهرست است.

  • شرایط در ایران چگونه است؟

در ایران آمار دقیقی از میزان تجاوز جنسی به زنان وجود ندارد. چون زنان به دلیل تابو بودن این موضوع کمتر این نوع از خشونت را گزارش می دهند، اما بعضی اطلاعات تایید می نمایند که میزان خشونت جنسی علیه زنان در کشور بالاست.

رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همین رابطه چندی پیش به ایرنا گفته بود: اولین گروه سنی زنان قربانی خشونت 30 تا 34 سال، بعد از آن 35 تا 39 سال و سپس 25 تا 29 سال دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمار وحشتناک تجاوز در دنیا ، زنان کدام کشورها بیشتر در معرض خشونت جنسی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار وحشتناک تجاوز در دنیا ، زنان کدام کشورها بیشتر در معرض خشونت جنسی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید