آمریکا دو حمله هوایی در سال جدید میلادی در سومالی انجام داد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، مقام های فرماندهی آمریکا در آفریقا موسوم به آفریکام اعلام کردند، ایالات متحده دو حمله هوایی در سال جدید میلادی در سومالی انجام داد که نشانه ای از تداوم حمایت از دولت موگادیشو علیه شبه نظامیان الشباب و همزمان با ادامه فرایند خروج نیروهای آمریکایی از این کشور آفریقایی است.

آمریکا دو حمله هوایی در سال جدید میلادی در سومالی انجام داد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو حمله در امسال میلادی مواضع الشباب را هدف قرار داد و آنها را نابود کرد. هیچ غیرنظامی در این حملات کشته یا زخمی نشده است.

ژنرال جوئل تایلر، فرماندهی عملیات آفریکام گفت: این اقدام نشان دهنده تداوم تعهدات ما به سومالی و شرکای منطقه ای ماست. ما همچنان پایبند به اقدامات و تعهدمان هستیم و در صورت لزوم به شبکه تروریستی الشباب برای حفظ منطقه و ملت خودمان حمله می کنیم.

بر اساس اعلام آفریکام، آمریکا در سال گذشته میلادی دست کم 51 حمله هوایی علیه الشباب انجام داد در حالیکه در سال 2019 این تعداد 63 مورد و در 2018، 47 مورد بود.

حملات هوایی سال جدید میلادی سومین مورد از زمان اعلام وزارت دفاع آمریکا در چهارم دسامبر 2020 برای خروج نیروهای آمریکایی از سومالی بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا نیروهای این کشور از سومالی خارج شوند.

ژنرال استفن تاونسند، فرماندهی آفریکام نیز اعلام نمود، این نیروها پس از خروج از سومالی در کشورهای دیگری در نزدیکی این کشور مستقر می شوند.

وی در بیانیه مربوط به 19 دسامبر 2020 گفته بود: اگر بخواهیم واضح سخن بگوییم، آمریکا نیروهایش را از شرق آفریقا خارج نمی نماید بلکه آنها را جابجا می نماید. ما به تعهداتمان در یاری به شرکای آفریقایی برای ایجاد آینده ای ایمن تر پای بند هستیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آمریکا دو حمله هوایی در سال جدید میلادی در سومالی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دو حمله هوایی در سال جدید میلادی در سومالی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید