آیا نوشیدن آب بامیه در صبح فوایدی دارد؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، آب بامیه نوشیدنی است که از خیساندن و جوشاندن غلاف بامیه در آب تا 24 ساعت تهیه می گردد. هواداران آن ادعا می نمایند که کاهش وزن را افزایش می دهد و مدیریت قند خون را بهبود می بخشد و بعلاوه مزایای سلامتی دیگری هم دارد. بعلاوه به عنوان یک جایگزین مناسب برای خوردن بامیه در نظر گرفته می گردد، به خصوص برای کسانی که از بافت و طعم منحصر به فرد بامیه لذت نمی برند. این مقاله به آنالیز مضرات احتمالی و خواص نوشیدن آب بامیه می پردازد.

آیا نوشیدن آب بامیه در صبح فوایدی دارد؟

آیا آب بامیه حاوی مواد مغذی است؟

ارزش غذایی خاص آب بامیه ناشناخته است، اما بامیه خود منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی کلیدی است.

هشت غلاف بامیه خام حاوی مواد زیر است:

  • کالری: 31
  • پروتئین: 2 گرم
  • چربی: 0.2 گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • منگنز: 33 درصد از احتیاج روزانه
  • ویتامین سی: 24 درصد از احتیاج روزانه
  • تیامین: 16 درصد از احتیاج روزانه
  • فولات: 14 درصد از احتیاج روزانه
  • منیزیم: 13 درصد از احتیاج روزانه
  • ویتامین ب 6: 12 درصد از احتیاج روزانه
  • مس: 12 درصد از احتیاج روزانه

بامیه به ویژه سرشار از منگنز است، یک ماده معدنی که در متابولیسم و تنظیم قند خون نقش دارد. بعلاوه سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید و نقش مرکزی را در عملکرد سیستم ایمنی ایفا می نماید.

به خاطر داشته باشید که مشخص نیست کدام یک از این ریزمغذی ها در آب بامیه یافت می گردد و بعلاوه میزان خاصی که در آب بامیه وجود دارد، مشخص نیست. بنابراین، مطالعات بیشتری مورد احتیاج است.

خلاصه

اگرچه تحقیقات بیشتری برای مشخص ارزش غذایی آب بامیه ضروری است اما خود بامیه منبع عالی منگنز و ویتامین C است.

فواید بالقوه آب بامیه برای سلامتی

در حالی که هیچ تحقیق خاصی در خصوص آب بامیه وجود ندارد، ممکن است به علت ترکیبات گیاهی و اثرات آبرسانی آن با چندین فواید سلامتی مرتبط باشد.

سرشار از آنتی اکسیدان

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که بامیه منبع عالی چندین آنتی اکسیدان مهم مانند کورستین و کامفرول است که ممکن است در آب بامیه نیز یافت گردد. این ترکیبات ممکن است التهاب را کاهش داده و ترکیبات مضری به نام رادیکال های آزاد را خنثی نمایند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها ممکن است در برابر چندین بیماری مزمن از جمله دیابت، سرطان و بیماری قلبی از بدن محافظت نمایند.

ممکن است از کاهش وزن حمایت کند

چندین ترکیب بامیه ممکن است باعث کاهش وزن گردد.

در مطالعه ای روی موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می کردند، کربوهیدرات های استخراج شده از بامیه باعث کاهش وزن بدن، سطح قند خون و کلسترول کل شد.

در مطالعه دیگری، موش های مبتلا به دیابت که عصاره بامیه دریافت کردند، پس از 8 هفته کاهش قابل توجهی در وزن بدن خود تجربه کردند.

با این حال، مطالعات انسانی در خصوص آب بامیه کم است.

در هر صورت، آب بامیه ممکن است به شما یاری کند هیدراته بمانید. نوشیدن آب بیشتر ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد، مصرف غذا را کاهش دهد و به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد.

ممکن است مدیریت قند خون را بهبود بخشد

بعضی از مطالعات نشان می دهد که آب بامیه ممکن است به تثبیت سطح قند خون یاری کند.

بر اساس یک مطالعه، بامیه حاوی چندین ترکیب - از جمله پلی فنول ها و فلاونوئیدها - است که ممکن است به کاهش سطح قند خون یاری کند.

به علاوه، یک مطالعه 8 هفته ای روی 60 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف پودر بامیه مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد که ممکن است از مدیریت بهتر قند خون حمایت کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی بعلاوه نشان داد که عصاره بامیه ممکن است آنزیم ها و پروتئین های خاصی را تغییر دهد تا از نفروپاتی مرتبط با دیابت، یک عارضه دیابت مرتبط با کلیه، جلوگیری کند.

با این وجود، این مطالعات به طور خاص تأثیر آب بامیه را آنالیز نکردند و مطالعات طولانی مدت بیشتری روی انسان مورد احتیاج است.

خلاصه

آب بامیه منبع خوبی از چندین آنتی اکسیدان است و ممکن است باعث کاهش وزن و مدیریت قند خون گردد. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری ضروری است.

آیا آب بامیه مضراتی دارد؟

آب بامیه به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می گردد. با این حال، ممکن است در افرادی که به بامیه حساسیت دارند، عوارض جانبی ایجاد کند.

بامیه بعلاوه سرشار از فروکتان است، کربوهیدراتی که ممکن است در مصرف مقادیر زیاد باعث مسائل گوارشی در بعضی افراد گردد.

اگرچه مشخص نیست که آیا آب بامیه حاوی مقادیر زیادی فروکتان است یا خیر، باید نوشیدن آن را متوقف کنید و در صورت بروز عوارض جانبی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

خلاصه

آب بامیه برای کسانی که به بامیه حساسیت دارند نامناسب است و ممکن است برای بعضی افراد مسائل گوارشی ایجاد کند. با این حال، برای بیشتر مردم کاملاً ایمن است.

چه زمانی آب بامیه بنوشیم

آب بامیه معمولاً با خیساندن غلاف بامیه یا برش های نازک بامیه در آب یک شب یا تا 24 ساعت تهیه می گردد. پس از خیس شدن بامیه، شیره به جای مانده از غلاف ها را بگیرید و با آب دم نموده مخلوط کنید.

نوشیدن آب بامیه اول صبح با معده خالی معمول است. هوادارانش ادعا می نمایند که این مزیت های سلامتی بالقوه آن را به حدبیشتر می رساند.

با این حال، هیچ تحقیقی این ادعا را تایید نمی نماید.

آب بامیه در هنگام صبح مفیدتر از سایر اوقات روز است. اما، می توانید هر زمان که برایتان مفید بود، از آب بامیه لذت ببرید.

برای برترین نتیجه، آب بامیه را با یک رژیم غذایی کامل و غنی از غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات همراه کنید.

خلاصه

اگرچه هواداران اغلب ادعا می نمایند که باید اول صبح آب بامیه بنوشید، اما می توانید در هر زمانی از روز از آن لذت ببرید.

حرف آخر

آب بامیه از جوشاندن غلاف بامیه در آب به مدت 8 تا 24 ساعت تهیه می گردد.

در حالی که تحقیقات بسیار کمی در خصوص این نوشیدنی وجود دارد، بامیه خود بسیار مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان است. آب بامیه بعلاوه ممکن است چندین فواید سلامتی دیگر از جمله کاهش وزن و مدیریت قند خون را ارائه دهد.

مطمئن شوید که از آب بامیه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل برای به حدبیشتر رساندن فواید بالقوه آن لذت ببرید.

منبع:

healthline

منبع: هفت گنج

به "آیا نوشیدن آب بامیه در صبح فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نوشیدن آب بامیه در صبح فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید