باغ سالاری کجاست؟

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، باغ سالاری بوسیله حبیب الله خان فرزند محمدرضا خان قوام الملک و نوه میرزا خان بانی باغ کلانتری ساخته شده است. چون لقب حبیب الله خان در جوانی سالار السلطان بوده نام این باغ را سالاری گذاشته اند.

باغ سالاری کجاست؟

وبلاگ مهدی آبادانی:باغ سالاری شیراز مانند دیگر باغ های شیراز یکی از مکان های دیدنی و توریستی این شهر محسوب می گردد که سالانه میزبان هزاران مسافر و توریست از سراسر دنیا است.

باغ سالاری بوسیله حبیب الله خان فرزند محمدرضا خان قوام الملک و نوه میرزا خان بانی باغ کلانتری ساخته شده است. چون لقب حبیب الله خان در جوانی سالار السلطان بوده نام این باغ را سالاری گذاشته اند.

در دوره قاجاریه در وسط این باغ عمارتی بسیار زیبا ساخته شده که تا این زمان بر جای مانده است. عمارت مزبور دو طبقه و رو به جنوب است.

باغ سالاری یکی از باغ های تاریخی استان فارس واقع در شهر شیراز بوده است که به وسیله حبیب الله خان، فرزند رضاخان قوام الملک بنا شده است و چون لقب وی سالارالسلطان بوده بدین نام اشتهار یافته است.

این باغ که هم اکنون پابرجا و در حال بازسازی است در جنوب شرقی شیراز، در ضلع شمالی بولوار سیبویه واقع شده است.

در دوران قاجار، در میانه این باغ عمارت چهارفصلی در دوطبقه رو به جنوب ساخته شد.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند بیمارستان قلب الزهرا (س) و بچه ها شهید حجازی و باغ موزه نارنجستان قوام و بیمارستان حضرت زینب (سلام الله علیها) و مسجد نصیرالملک و مرکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر استان فارس قرار گرفته است. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، پایانه احمدی می باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل ونقل عمومی آسان می سازد.

عمارت باغ سالاری در محله بالا کفت شیراز و در، ، بلوار سیبویه، ایران واقع شده است.

بصورت پیاده حدودا یک ربع تا شاهچراغ فاصله دارد.

آدرس روی نقشه:

منبع: توریسم آنلاین

به "باغ سالاری کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ سالاری کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید