تزئین تراس با چمن مصنوعی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، چمن مصنوعی به اسم یکی از محصولات تزئینی و دکوری محسوب می گردد که تنوع و مدل های متعددی دارد. از چمن مصنوعی می توان در بخش های مختلف خانه مانند بالکن ، پشت بام و حیاط خانه استفاده کرد. اما بیشتر افراد مایل به نصب چمن مصنوعی در بالکن خانه هایشان هستند. رنگ سبز به علت ایجاد حس آرامش و شادابی در محیط از طرف افراد مورد توجه قرار گرفته است و از اغلب برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه هایشان از این چمن ها استفاده می نمایند. در این مطلب چند مورد از برترین ایده های استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن را معرفی می کنیم تا بتوانید از این محصول برای تزئین تراس خانه تان یاری بگیرید.

تزئین تراس با چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی در بالکن + نمونه های کار شده و زیبا

افرادی که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند فضای زیادی برای استفاده از هوای تازه و بهره مندی از نور خورشید ندارند. چمن مصنوعی برای بالکن می تواند برای تزئین تراس بکار رود و یک فضای زیبا و شاد را برای اهالی خانه ایجاد کند، در این صورت بالکن فقط محلی برای انبار کردن وسایل بی استفاده نخواهد بود. همانطور که می دانید بالکن ها دارای کفپوش های بتنی یا سنگی هستند و این کفپوش ها برای نصب چمن مصنوعی در بالکن بسیار مناسب هستند. هرچند باید یکسری نکات مهم را در این خصوص رعایت کنید که در ادامه هر کدام را برای تان شرح خواهیم داد.

کف بالکن و تراس را آنالیز کنید

همانطور که در شروع این مقاله اشاره شد، چمن مصنوعی یکی از متنوع ترین کالاهای تزئینی محسوب می گردد. این چمن ها را می توانید به راحتی بر روی سطوح مختلف مانند کفپوش های بتنی، آجری و حتی چوبی و سنگی نصب کنید. البته اگر کف بالکن شما چوبی است باید توجه داشته باشید که حداقل چند سانتیمتر بین چمن مصنوعی و کفپوش های چوبی فاصله وجود داشته باشد، زیرا پس از شستن چمن ، ممکن است کمی آب در فضای بین چمن و کف بالکن به جای مانده باشد و به باعث چوسیدگی در چوب گردد. همین فاصله اندک می تواند به گردش هوا بین چمن و چوب کف تراس یاری نموده و باعث سریعتر خشک شدن چوب ها گردد.

آنالیز شیب کف بالکن

پیش از اینکه بخواهید از چمن مصنوعی برای بالکن بهره ببرید، بهتر است شیب کف تراس را آنالیز کنید. اگر شیب بالکن به گونه ای نباشد که باعث خروج آب به سمت ناودان گردد، آب به جامانده از شستشوی چمن مصنوعی می تواند در کف تراس جمع شده و باعث ایجاد بوی نامطبوع گردد. به علاوه باعث ایجاد تغییر شکل در بافت چمن شده و ظاهر آن را زشت می نماید. اگر فکر می کنید ممکن است کف تراس شما تراز نباشد، بهتر است از فوم های نازک 6 میلیمتری در زیر چمن مصنوعی بهره ببرید تا سطح بالکن را کاملا یکنواخت کند.

ابعاد بالکن

خانه هایی که دارای بالکن های خیلی عظیم هستند، بهتر است که بخشی از فضای تراس را با چمن مصنوعی تزئین کنند و برای بخش های دیگر از چوب ترمو استفاده کنند. اگر فقط قسمت هایی از بالکن را با چمن مصنوعی پوشش دهید، می توانید در تزئین تراس خانه تان تنوع بیشتری ایجاد کنید. وسایلی مانند باربیکیو و میز و جایگاه و حتی گلدان های گل و گیاه می توانند در تزئین تراس خانه تان بسیار موثر باشند. با این کار می توانید ظاهر زیباتری را در فضای بالکن های عظیم ایجاد کنید و از دوستان و اعضای خانواده تان در یک محیط دلچسب پذیرایی نمایید.

نحوه نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی برای بالکن تفاوت زیادی با نصب چمن در حیاط یا باغ ویلا ندارد. برای نصب می توانید از چسب های نواری دو طرفه بهره ببرید و برای محکم شدن چمن های سر جای شان از چسب های مخصوصی که دوجزئی نامیده می شوند یاری بگیرید. سعی کنید از چسب مخصوص چمن مصنوعی فقط در اطراف و گوشه های چمن بهره ببرید زیرا سطح زیرین آن باید برای گردش هوا و خروج آب همواره باز باشد. سعی کنید لبه های چمن مصنوعی را که در راستا رفت و آمد درهای ورودی بالکن است را محکم تر کنید تا در هنگام رفت و آمد از زمین کنده نشوند.

نصب چمن مصنوعی در بالکن چقدر طول می کشد؟

اگر میزان بالکن شما خیلی عظیم نباشد، یک نصاب حرفه ای می تواند در کمتر از یک روز کار نصب چمن ها را تمام کند. بالکن هایی که دارای ابعاد کوچک تری هستند هم بدون احتیاج به نصاب حرفه ای و در کمتر از یک ساعت با استفاده از چمن مصنوعی پوشش داده می شوند. برای اینکار می توان از چسب های دو طرفه که در بازار موجود است استفاده نمایید.

برترین مدل چمن مصنوعی برای بالکن

برای انتخاب مدل چمن مناسب برای هر نوع کاربری باید به فضایی که می خواهید چمن را در آنجا نصب کنید توجه داشته باشید. تراس معمولا جزو مکان هایی است که شاید در اغلب خانه ها خیلی رفت و آمدی در آن صورت نگیرد. هر چند ممکن است در بعضی موارد شاهد تردد افراد در بالکن ها باشیم. اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای بالکن خانه تان را دارید می توانید از مدل هایی که بسیار ظاهر طبیعی تری دارند استفاده نمایید. این مدل ها معمولا بصورت دو بافت بود و الیاف نسبتا بلندی دارند.

مراقبت از چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی به مراقبت زیادی احتیاج ندارند و خیلی نباید نگران این موضوع باشید. چمن مصنوعی که از مواد اولیه مرغوب فراوری شده باشد می تواند تا 15 سال ماندگار باشد و همچنان طراوت و زیبایی خود را حفظ کند. طبق آنچه که مدیر فروش چمن مصنوعی در شرکت دنیای چمن بیان می نماید، عمر مفید چمن ها به نحوه استفاده از آن ها و تراکم این محصول بستگی دارد. بنابراین اگر شما یک خانواده کم جمعیت هستید، نباید تا 15 سال آینده از خراب شدن چمن های بالکن خانه تان نگرانی داشته باشید.

برای خرید و اطلاع از قیمت چمن مصنوعی می توانید به وب سایت دنیای چمن مراجعه کنید.

donyayechaman.com

منبع: اتاق

به "تزئین تراس با چمن مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزئین تراس با چمن مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید