توسعه تعاونی های روستایی بهره وری در حوزه کشاورزی را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه تعاونی های روستایی در کنار استفاده از روش های نرم افزاری نوین، می تواند به افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و دامپروری در روستا های استان یاری کند.

توسعه تعاونی های روستایی بهره وری در حوزه کشاورزی را افزایش می دهد

یعقوبعلی نظری گفت: با توجه به شرایط مالی موجود در کشور، باید شیوه ها و نوآوری هایی داشته باشیم که هر کشاورز با هر میزان زمین و هر دامدار با هر تعداد دام بتواند به طور مالی از اراضی و دام خود استفاده کند.

وی ادامه داد: کشاورزی و دامداری یک موضوع بسیار مهم برای کشور است و روستا ها به عنوان واحد های تولیدی و مولد دارای اهمیت فراوانی هستند.

نظری بیان نمود: تعاونی فوشنجان واقع در شهرستان نیشابور یکی از تعاونی های پیروز استان و کشور است که امروز به همراه مدیران استانی برای آشنایی بیشتر با نقاط قوت این مجموعه در محل این تعاونی حاضر شدیم.

او اظهار کرد: امید است با همکاری مسوولان مربوطه راه حل های خوبی را احصا و بهره وری را در قسمت های مختلف حوزه روستایی افزایش دهیم.

تعاونی روستای فوشنجان در سال 1374 با زیر پوشش داشتن 2 روستای فوشنجان و حمیدآباد تشکیل شده و دارای 650 عضو است که یک هزار و 150 خانوار را تحت پوشش دارد.

2 هزار و 250 هکتار زمین که یک هزار و 50 هزار هکتار آن زیر کشت است، زیر پوشش تعاونی فوشنجان قرار گرفته است و به عنوان یکی از تعاونی های برتر استان و کشور شناخته شده است.

وبلاگ مهدی آبادانی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توسعه تعاونی های روستایی بهره وری در حوزه کشاورزی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تعاونی های روستایی بهره وری در حوزه کشاورزی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید