ثبت جهانی چند اثر تاریخی و طبیعی استان لرستان در دولت سیزدهم

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ثبت جهانی چند اثر تاریخی و طبیعی استان لرستان در دولت سیزدهم صورت می گیرد.

ثبت جهانی چند اثر تاریخی و طبیعی استان لرستان در دولت سیزدهم

فرهاد زیویار، استاندار لرستان در ملاقات با دکتر دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از ثبت جهانی چند اثر تاریخی و طبیعی لرستان در دولت سیزدهم اطلاع داد.

وی ادامه داد: در راستای ملاقات با قائم مقام وزیر میراث با رویکرد رایزنی برای ثبت چند اثر طبیعی و بعلاوه تاریخی استان در فهرست میراث جهانی انجام شد.

زیویار بیان نمود: تمرکز صحبت های اجرا شده بر ثبت تنگه شیرز و بعلاوه زمین لغزش های سیمره از بعد آثار طبیعی و قلعه فلک الافلاک و پلهای تاریخی استان به عنوان آثار تاریخی بود.

استاندار لرستان اظهار کرد: خوشبختانه توافقات خوبی در این راستا اجرا شده است.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع مدیران کل ثبت آثار تاریخی و موزه های کشور به لرستان عنوان نمود: حضور این دو مقام مسئول در استان به منظور آنالیز شرایط و انتخاب نهایی آثار تاریخی و طبیعی برای ثبت جهانی و بعلاوه شرایط تجهیز و راه اندازی موزه نو در استان است.

زیویار توضیح داد: در این ملاقات قائم مقام وزیر میراث بر ثبت مشاهیر لرستان تأکید کرد که انتظار داریم مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان پیگیری های لازم را انجام دهد.

استاندار لرستان عنوان نمود: طبق هماهنگی های اجرا شده، بناست 10 اثر از کشور برای ثبت در میراث جهانی به یونسکو معرفی شوند.

وی اضافه کرد: براین اساس، قلعه فلک الافلاک و 100 پل تاریخی استان و هچنین آثار طبیعی منحصر بفرد مانند زمین لغزش های سیمره و تنگه شیرز برای قرارگیری در این فهرست معرفی شده اند.

زیویار عنوان نمود: بنا بر تاکید رئیس جمهور، قلعه فلک الافلاک در این دولت برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی خواهد شد.

استاندار لرستان توضیح داد: سایر آثار طبیعی و تاریخی استان نیز با پیگیری استانداری و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در این مسیر قرار خواهند گرفت.

وی توضیح داد: راه اندازی موزه از دیگر درخواست های مطرح شده در این ملاقات بود که برای تکمیل آن در ساختمان باشگاه افسران سابق در حاشیه قلعه فلک الافلاک مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار از طرف وزارت میراث و 20 میلیارد ریال از طرف استانداری لرستان در نظر گرفته شد.

منبع: همگردی

به "ثبت جهانی چند اثر تاریخی و طبیعی استان لرستان در دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی چند اثر تاریخی و طبیعی استان لرستان در دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید