خبرنگاران عمران خان:بازارچه های مرزی ایران و پاکستان چندماه آینده گشایش می یابد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، اسلام آباد - خبرنگاران - نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه تمام تلاش دولت بر توسعه تجارت قانونی در مرزهای مشترک ایران و پاکستان متمرکز است اعلام کرد تا چند ماه آینده بازارچه های مشترک مرزی دو کشور گشایش می یابد.

خبرنگاران عمران خان:بازارچه های مرزی ایران و پاکستان چندماه آینده گشایش می یابد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، عمران خان روز سه شنبه طی گفت وگوی زنده با پاکستانی های داخل و خارج از کشور که از شبکه دولتی پی تی وی پخش شد، به اهمیت توسعه ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: حصارکشی مرزهای مشترک باعث جلوگیری از قاچاق و کمک به توسعه تجارت قانونی می شود.

وی افزود: مبارزه با قاچاق در اولویت است در عین حال زندگی ساکنان بلوچستان که از دهه ها در این فعالیت غیرقانونی حضور دارند، تحت تاثیر آن قرار می گیرد به همین دلیل ایده تاسیس بازارچه های مرزی در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم تجارت دوجانبه در مرزها را با شیوه های موثر و سازنده مدیریت کنیم.

نخست وزیر پاکستان گشایش بازارچه های مرزی را در راستای تامین منافع مشترک این کشور با ایران به ویژه کمک به بهبود زندگی مرزنشینان دو طرف دانست و گفت: اقدامات دولت اسلام آباد بر پیشبرد این طرح متمرکز است و تنها تا چندماه آینده بازارچه های مشترک مرزی با ایران فعالیت خود را آغاز می کند.

وی گفت: نفع اصلی بازارچه های مرزی متوجه ساکنان این مناطق و ترغیب آنان به فعالیت های تجاری است. موضوع قاچاق سوخت را نیز در نظر داریم که اگر آن را مدیریت و برای آن عوارض تعیین کنیم 180 میلیارد روپیه برای خزانه ملی پاکستان سودآوری خواهد داشت.

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، دومین و سومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان، در ریمدان (گبد) و پیشین (مند) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و خانم زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به ترتیب در 29 آذرماه 99 و اول اردیبهشت امسال به صورت رسمی افتتاح شد.

علاوه بر این دولت اسلام آباد توسعه زیرساخت های مرزی را نیز در دستور کار قرار داده و در تازه ترین اقدام، نخست وزیر پاکستان خواستار تسریع احداث بازارچه های مرزی با ایران و تدوین یک راهکار جامع در این خصوص شد.

در جریان سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران در اول اردیبهشت امسال، وزیران امور خارجه ایران و پاکستان تفاهم نامه ایجاد بازارچه های مرزی مشترک را با هدف تقویت مبادلات اقتصادی مرزی امضاء کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عمران خان:بازارچه های مرزی ایران و پاکستان چندماه آینده گشایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عمران خان:بازارچه های مرزی ایران و پاکستان چندماه آینده گشایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید