خشکسالی دلیل اصلی گرانی آجیل و خشکبار در زنجان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار استان زنجان عمده دلیل افزایش قیمت آجیل راخشکسالی عنوان کردوگفت:خشکسالی در افزایش قیمت فندق و پسته تأثیربسزایی داشته است.

خشکسالی دلیل اصلی گرانی آجیل و خشکبار در زنجان

انتصار به افزایش 40 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در زنجان اشاره کرد و گفت: عمده دلیل افزایش قیمت آجیل و خشکبار خشکسالی های أخیر بوده که تأثیر بسزایی در افزایش قیمت فندق و پسته داشته است.

او می گوید:کمبودی از نظر آجیل در بازار وجود ندارد، اما فروش آن بستگی به شرایط اقتصادی مردم دارد که امسال باتوجه به ضعیف بودن شرایط اقتصادی قدرت خرید مردم کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به قیمت عرضه آجیل در زنجان، گفت: قیمت آجیل میانه 350 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است.

انتصار با اشاره به اینکه قیمت ها در بازار آجیل نسبی است، گفت: قیمت آجیل بستگی به ترکیب آن دارد، یعنی اگر چند حبه پسته سربسته در آجیل باشد، قیمت تا 30 هزار تومان در کیلوگرم کاهش خواهد داشت.

او می گوید: فندق خارجی به قیمت 280 هزار تومان در بازار عرضه می شود و فندق ایرانی نیز 400 الی 420 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به کمبود گردو در بازار، گفت: تمامی گردو ها در اول سال در بازار عرضه شد در حالی که در آن زمان خریداری وجود نداشت و کیفیت گردو های عرضه شده به گونه ای نبود که بتوان آن را تا عید نوروز نگه داشت.

انتصار با اشاره به قیمت بادام هندی در بازار، گفت: بادام هندی به قیمت 380 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

وبلاگ مهدی آبادانی زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خشکسالی دلیل اصلی گرانی آجیل و خشکبار در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی دلیل اصلی گرانی آجیل و خشکبار در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید