درگیری میان نیروهای امنیتی لبنان و معترضان در پی انتشار فیلمی موهن به شیعیان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، به دنبال منتشر شدن فیلم ویدیویی توهین آمیز به شیعیان، تعدادی از معترضان لبنانی در پل الرینغ بیروت دست به تجمع زدند و درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان رخ داد.

درگیری میان نیروهای امنیتی لبنان و معترضان در پی انتشار فیلمی موهن به شیعیان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، روزنامه القدس العربی نوشت، یک فیلم ویدیویی روز دوشنبه توسط جوان لبنانی ساکن یونان در شبکه های مجازی منتشر شد که در آن به رهبران سیاسی و زیارتگاه های مذهبی توهین نموده است؛ اقدامی که خشم حامیان حزب الله و جنبش امل را برانگیخته است.

در پی انتشار این فیلم ده ها تن از جوانان حامی حزب الله و جنبش امل در میدان الشهدا تظاهرات نموده و تعدادی از چادرهای تحصن نمایندگان به آتش کشیده شد.

در مقابل نیروهای امنیتی با شلیک گازهای اشک آور با معترضان مقابله و آنها را وادار کردند به سمت پل الرینغ عقب نشینی نمایند و درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و حامیان دو حزب مذکور رخ داد و تعدادی زخمی شدند و نیروهای امنیتی چهار تن از حامیان حزب الله و جنبش امل را دستگیر کردند.

رهبران حزب الله و جنبش امل نیز به دنبال این درگیری ها از حامیان خود خواستند خویشتن داری نموده و تظاهرات را متوقف نمایند اما معترضان این درخواست را نادیده گرفته و حصار امنیتی را شکسته و به میدان الشهدا هجوم آورده، لاستیک های خودرو را آتش زده و ساختمان های اداری را تخریب کردند.

نیروهای امنیتی برای حفاظت از تظاهرنمایندگان که شعار شیعه، شیعه سر می دادند، ایست های بازرسی ایجاد کردند و درگیری ها میان نیروهای امنیتی و معترضان صورت گرفت و معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب نموده و آنها نیز از گاز اشک آور استفاده کردند.

همچنین صدها تن از جوانان با موتورسیکلت هایی که پرچم های حزبی و مذهبی داشتند در نزدیک منطقه تظاهرات شعارهای مذهبی و دینی سر دادند.

در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان، تعدادی از جوانان نقابدار وارد میدان اصلی شده و تعدادی از چادرهای معترضان را آتش زدند.

لبنان از دو ماه پیش صحنه اعتراضات مردمی است که خواهان تشکیل دولت، برگزاری انتخابات زودهنگام، اصلاح شرایط مالی و مجازات افراد فاسد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درگیری میان نیروهای امنیتی لبنان و معترضان در پی انتشار فیلمی موهن به شیعیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری میان نیروهای امنیتی لبنان و معترضان در پی انتشار فیلمی موهن به شیعیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید