سرفیس پرو 9 با پردازنده های اینتل و کوالکام معرفی گردید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، همانطور که انتظار داشتیم، مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفته خانواده های پرو ایکس و پرو را با هم ترکیب کند که حاصل این رویکرد نو سرفیس پرو 9 نام دارد. بنابراین کاربران حالا می توانند برای خرید این لپ تاپ از بین تراشه SQ3 کوالکام و پردازنده های نسل 12 اینتل دست به انتخاب بزنند.

سرفیس پرو 9 با پردازنده های اینتل و کوالکام معرفی گردید

کاربرانی که در پی بهره گیری از اینترنت 5G هستند، چاره ای جز انتخاب مدل مبتنی بر تراشه SQ3 ندارند. مایکروسافت برای شخصی سازی این تراشه با کوالکام همکاری نموده و با توجه به اینکه دیگر خبری از خانواده جداگانه برای مدل های مبتنی بر تراشه های Arm نیست، پس به نظر می رسد مایکروسافت نسبت به توان بالای این تراشه اطمینان زیادی دارد.

هر دو مدل مبتنی بر نمایشگر 13 اینچی با رزولوشن 2880 در 1920 هستند که این نمایشگر رفرش ریت 120 هرتزی را ارائه می نماید. ابعاد این مدل ها تفاوتی با هم ندارند و تفاوت اصلی بدنه آن ها به وزن برمی گرد. به طور معین مدل دارای تراشه کوالکام دارای بدنه 883 گرمی است ولی مدل اینتل از بدنه 879 گرمی بهره می برند که این افزایش وزن مربوط به سیستم خنک کننده فرق دارد.

هر دو مدل دارای حداقل رم 8 گیگابایتی هستند ولی مدل اینتل از حداکثر رم 32 گیگابایتی و مدل SQ3 از حداکثر رم 16 گیگابایتی بهره می برد. از نظر حافظه هم با حداقل ظرفیت 128 گیگابایتی روبرو هستیم که البته حداکثر ظرفیت مدل اینتل و SQ3 به ترتیب 1 ترابایت و 512 گیگابایت است.

فروش این لپ تاپ از حدود دو هفته دیگر شروع می گردد و کاربران برای خرید سرفیس پرو 9 مبتنی بر پردازنده های اینتل باید حداقل 1000 دلار و برای خرید مدل مبتنی بر تراشه SQ3 باید حداقل 1300 دلار بپردازند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سرفیس پرو 9 با پردازنده های اینتل و کوالکام معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرفیس پرو 9 با پردازنده های اینتل و کوالکام معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید