طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن در خانه

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، شیرینی نارگیلی یکی از مناسب ترین شیرینی هایی است که می توانید آن را با ساده ترین مواد اولیه برای پذیرایی آماده کنید. شیرینی خشک اما خوشمزه نارگیلی در کنار شیرینی گردویی همیشه پای ثابت شیرینی فروشی ها هستند و به فروش می رسند. تب و تاب فروش این شیرینی سنتی خوشمزه در آخرین روزهای اسفند به اوج خود می رسد. طرز تهیه شیرینی نارگیلی را در کتاب کاله بخوانید تا آن را با فر و بدون آن درست کنید. در ادامه طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن را خواهیم گفت تا در حد یک قناد آن را برای عزیزان خود درست کنید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن در خانه

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی

  • پودرنارگیل چرب 100 گرم
  • شکر دانه ریز 200 گرم
  • روغن مایع 100 گرم
  • سفیده تخم مرغ بزرگ 110 گرم
  • آب لیمو نوک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن

1. پودر قند و سفیده تخم مرغ را هم بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن تخم مرغ ها را از یخچال بیرون بیاورید تا زرده و سفیده را از یکدیگر جدا کنید. به یاد داشته باشید برای قوام مناسب مایع شیرینی تان، سفیده تخم مرغ ها حتما باید به دمای محیط رسیده باشند. حال یک کاسه مناسب برای مخلوط کردن پودرقند و سفیده تخم مرغ انتخاب کنید. ابتدا آن ها را با لیسک کمی مخلوط سپس با دور تند هم زن برای پنج دقیقه هم بزنید تا خوب فرم بگیرند. قبل از مخلوط کردن پودرقند را یک تا دو بار الک کنید. نکته دیگر آن که مراقب باشید هنگام مخلوط کردن، پودرقند نباید به اطراف پخش شود. بعد از فرم گرفتن مخلوط، آن را برگردانید اگر از ظرف بیرون نریخت آماده استفاده است و به سراغ مرحله بعدی بروید. حال که سر و کارتان با نارگیل است، مطلب طرز تهیه شیرنارگیل می تواند برایتان مفید باشد.

2. روغن مایع را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن نوبت به افزودن روغن مایع می رسد. پس روغن را در تابه مناسب بریزید و زمان دهید تا خوب داغ شود. تنها حواس تان باشد که روغن نباید خیلی داغ شود که بسوزد یا دود کند. سپس آن را کم کم به مخلوط اضافه کنید. حال مخلوط را با دور میانه هم زن برای دو تا سه دقیقه هم بزنید. در ادامه آب لیمو و سپس بیکینگ پودر را هم به ترتیب اضافه کرده و هم بزنید. ریختن آب لیمو در مخلوط منجر به براقی شیرینی تان می شود. برای شیرینی های عیدتان از کوکی سریع با خمیر کاپو غافل نشوید.

3. پودر نارگیل را اضافه کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن باید پودر نارگیل را اضافه کنید. بعد از افزودن پودر نارگیل، مخلوط را برای پنج دقیقه با دور میانه مجدد هم بزنید. حال روی ظرف تان را بپوشانید تا مایه شیرینی برای پنج ساعت استراحت کند. پیشنهاد ما به شما برای پذیرایی از میهمانان عیدتان درست کردن شیرینی نخودچی است که راحت و سریع آماده می شود.

4. شیرینی را پایپ کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ باید یک قاشق غذاخوری پودرقند به آن اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط شیرینی نارگیلی را داخل قیف بدون ماسوره بریزید تا راحت تر بیرون بیاید. افزودن پودر قند در این مرحله منجر به ترک خودن روی شیرینی نارگیلی ها خواهد شد. سپس سینی فر را کاغذروغنی پهن کنید و با فاصله از هم شیرینی ها را پایپ کنید. اگر در حین قیف زدن متوجه شدید شیرینی ها ترک نخورده اند مجدد یک یا دو قاشق پودر قند به آن اضافه کنید. درست کردن کوکی کشمشی هم می تواند گزینه خوبی برای پذیرایی از میهمانان باشد.

5. شیرینی نارگیلی را بپزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی نارگیلی نوبت به پخت آن در فر می رسد که باید فر را از 15 دقیقه قبل با دمای 150 درجه سانتی گراد گرم کنید. برای 20 دقیقه آن ها را در فر بگذارید. بعد از گذشت 20 دقیقه شیرینی های نارگیلی تان باید طلایی شده باشند. سفید بودن رنگ شیرینی ها به معنای نپخته بودن مغز آن ها است که منجر به خوابیدن پف شیرینی ها هم خواهد شد. در این صورت آن ها را مجدد برای پنج تا شش دقیقه دیگر در فر بگذارید. در آخر آن ها را از فر بیرون بیاورید تا خنک شوند سپس از کاغذ روغنی جدایشان کنید. در آخر به یاد داشته باشید که روی آن ها را گریل نکنید چراکه شیرینی هایتان خشک خواهند شد. کنار شیرینی نارگیلی دستور تهیه شیرینی اسکار را هم خوانده و درست ش کنید.

نکات تکمیلی تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی که لطافت و طعم آن دل هر فردی را می برد دیگر می توان در حد یک قناد حرفه ای در منزل با رعایت نکات زیر در منزل درست کنید.

داغ زدن مایه شیرینی نارگیلی

داغ زدن برای گرم کردن مایه شیرینی است که منجر به قوام و طعم عالی شیرینی می شود. برای داغ زدن مایه شیرینی باید مخلوط را روی حرات مستقیم داغ کنید اما در طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن، باید با حرارت ملایم به شکل غیرمستقیم آن را تحت تاثیر قرار دهید. شیرینی بهشتی هم یکی دیگر از شیرینی های خشک به شمار میرود که به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید.

مایع شیرینی نارگیلی

با افزودن کمی آرد برنج به مایه شیرینی تان از شل و رقیق بودن آن می توانید جلوگیری کنید و به راحتی قیف بزنید. در صورتی که مایه شیرینی نارگیلی تان سفت و خشک بود چاره آن افزودن کمی آب یا نصف سفیده تخم مرغ است تا کمی شل شود. شیرینی مربایی را هم برای پذیرایی از عزیزان تان امتحان کنید.

نوع پودر نارگیل در شیرینی نارگیلی

پودر نارگیل خشک و چرب هر دو در طرز تهیه شیرینی نارگیلی استفاده می شود اما بهتر است که از نوع چرب آن استفاده کنید. شیرینی که با پودرنارگیل چرب درست شود عطر فوق العاده قوی دارد که پودر نارگیل خشک آن را ندارد. از سویی دیگر پودر نارگیل چرب علاوه بر شکل ظاهری به غلظت مایع شیرینی هم کمک می کند. مایع شیرینی با پودر نارگیل چرب به راحتی از قیف خارج می شود در صورتی که مایع شیرینی با پودر نارگیل خشک را نمی توان قیف زد و باید به آن آب یا سفیده تخم مرغ افزود.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر

شما برای تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر، به یک قابلمه بزرگ و یک پایه فلزی برای داخل آن احتیاج دارید. قابلمه موردنظرتان را از قبل با در بسته برای 20 دقیقه روی شعله میانه رو به کم بگذارید تا خوب گرم شود. سپس شیرینی ها را روی پایه بچینید و داخل قابلمه قرار بدهید تا در 20 دقیقه بپزند.

پخت شیرینی بدون داغ زدن در توستر

طرز تهیه شیرینی نارگیلی تنها با فر امکان پذیر نیست و شما آن را در توستر هم می توانید درست کنید. تنها کافی است تا مراحل پخت را مانند بالا انجام دهید. توستر را با دمای 200 درجه سانتی گراد از 15 دقیقه قبل گرم کنید. برای پختن شیرینی ها تنها 20 دقیقه زمان در نظر بگیرید. شیرینی کشمشی را هم به همین راحتی در منزل می توانید با ساده ترین مواد درست کنید پس از آن غافل نشوید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید