قیمت نفت به کمترین مقدار خود در 7 هفته گذشته رسید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرنگاران - نفت برنت کمتر از 79 دلار در حال معامله شدن است.

قیمت نفت به کمترین مقدار خود در 7 هفته گذشته رسید

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، قیمت نفت روز دوشنبه به پایین ترین سطح هفت هفته ای خود رسید، همچنین پس از اینکه ژاپن بیان نمود در حال کاهش ذخایر نفت است و با بدتر شدن شرایط کووید-19 در اروپا، انفت تحت فشار باقی ماند و نگرانی ها در مورد مازاد عرضه و تقاضای ضعیف را افزایش داد. عده ای از تحلیلگران می گویند که که بازار در شرایط نوسانی است زیرا ذخایر استراتژیک نفت (SPR) هنوز به طور کامل قیمت گذاری نشده است.

قیمت های WTI و برنت در اوایل جلسه معاملاتی امروز به پایین ترین حد خود از اول اکتبر رسیدند. آنها در روز جمعه حدود 3 درصد سقوط کردند و برای چهارمین هفته متوالی برای اولین بار از مارس 2020 کاهش یافتند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز شنبه بیان نمود که در اقدامی بی سابقه در پی درخواست ایالات متحده برای آزادسازی نفت از ذخایر اضطراری خود، آماده کمک به مبارزه با افزایش قیمت نفت است.

توکیو در حال بررسی راه هایی برای دور زدن قانونی است که اجازه آزادسازی ذخایر نفت را تنها در مواقع کمبود عرضه یا بلایای طبیعی می دهد.

کاخ سفید روز جمعه، چند روز پس از گفتگوهای ایالات متحده با برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان بر سر آزادسازی احتمالی نفت از ذخایر استراتژیک برای سرکوب قیمت های بالای انرژی، دوباره به گروه تولیدکنندگان اوپک فشار آورد تا عرضه جهانی را مدیریت کنند.

در حال حاضر اقدامات ژاپن می تواند قیمت نفت را باز هم کاهش بدهد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "قیمت نفت به کمترین مقدار خود در 7 هفته گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت به کمترین مقدار خود در 7 هفته گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید