معرفی فیلم Troll

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، اساطیر نورس یا وایکینگی همواره جایگاه ویژه ای در فرهنگ عامه داشته اند و فیلم ها و سریال های مختلفی نیز همانند سریال وایکینگ ها (Vikings)، فیلم خیزش والهالا (Valhalla Rising)، فیلم های ثور (Thor) و فیلم مرد شمالی (The Northman) بر اساس آن ها ساخته شده اند. فیلم ترول (Troll) نیز در زمره همین آثار است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این فیلم بپردازیم.

معرفی فیلم Troll

فیلم ترول اثری ترسناک از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می رود که داستان بیدار شدن هیولایی باستانی را روایت می نماید و حالا گروهی از افراد با دانش از تاریخ عامیانه باید گردهم بیایند و این ترول مرگبار را متوقف نمایند.

عوامل سازنده فیلم Troll

فیلم ترسناک ترول به کارگردانی رور اوثاگ (Roar Uthaug) اهل نروژ است که بیشتر برای پروژه های قبلی خود همانند فیلم فاجعه ای موج (The Wave) محصول سال 2015 میلادی و فیلم مهاجم مقبره (Tomb Raider) محصول سال 2018 میلادی با بازی آلیشیا ویکاندر (Alicia Vikander) در نقش لارا کرافت شناخته می گردد.

فیلم نامه فیلم ترول را نیز نویسنده و نمایش نویس نروژی اسپن اوکان (Espen Aukan) قلم زده است که قبلا در سریال هایی همانند سریال بازی ها (The Games) و فیلم های ترسناکی همانند Vikingulven و Wettlaufers Widow کار نموده است.

داستان فیلم Troll

در داستان های عامیانه مردمان نورس، ترول ها به عنوان موجوداتی هیولا مانند شناخته می شوند. آن ها جسه عظیمی دارند و عجیب و غریب به نظر می رسند. به طور معمول آن ها به دور از تمدن بشری زندگی می نمایند و ماهیتی درنده دارند و خطر بسیار بزرگی برای انسان ها به شمار می روند. آن ها بعلاوه پاهای بسیار بزرگی دارند که به هنگام راه رفتن، رد پای بسیار بزرگی را از خود به جای می گذارند.

بنابر داستان های عامیانه، ترول ها در تاریکی زنده می شوند و زمانی که نور خورشید به آن ها برخورد می نماید، تبدیل به سنگ می شوند. همین نیز باعث شده تا آن ها به عنوان موجوداتی شب خیز شناخته شوند. به همین علت است که در بسیاری از داستان های قدیمی اسکاندیناوی، شکل گرفتن بعضی از منظره ها جغرافیایی به ترول ها نسبت داده می گردد.

فیلم ترسناک ترول از سرویس آنلاین نتفلیکس نیز داستان یکی از همین ترول های باستانی را روایت می نماید. در این فیلم، این ترول به نحوی از خواب خود بیدار می گردد و آغاز به حرکت به سمت تمدن بشری می نماید. گروهی از متخصصان سعی می نمایند تا متوجه شوند چه چیزی باعث بیداری این موجود عجیب و غریب شده و چطور آن ها باید جلوی او را بگیرند تا باعث آسیب نگردد.

بازیگران فیلم Troll

فیلم ترول اثری اوریجینال از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می رود که در آن بازیگران برجسته و مشهوری از نروژ حضور دارند. اینه ماری ویلمن (Ine Marie Wilmann) و مادس سوگارد پترسن (Mads Sjøgård Pettersen) در فیلم ترول نقش های اصلی را بازی می نمایند. اینه ماری ویلمن بازیگری برجسته و تحسین شده است که بیشتر برای نقش آفرینی در نقش افسانه اسکیت سواری نمایشی سونیا هنی در فیلمی بیوگرافی به نام سونیا: قوی سفید (Sonja: The White Swan) و بعلاوه سریال خروج (Exit) و سریال فیوریا (Furia) شناخته می گردد.

اینه ماری ویلمن در فیلم ترول نقش یکی از شخصیت های اصلی به نام نورا را بازی خواهد نمود. این فیلم اولین تجربه همکاری او با کمپانی نتفلیکس به شمار می رود. مادس سوگارد پترسن نیز قبلا در فیلم خانه ای برای کریسمس (Home for Christmas) و فیلم ادی عقاب (Eddie the Eagle) حضور داشته و در فیلم ترول نقش کریستوفر را بازی خواهد نمود.

کیم فلک (Kim Falck) در نقش آندرس، گارد بی ایدزولد (Gard B. Eidsvold) در نقش توبیاس، پل ریچارد لوندری (Pål Richard Lunderby) در نقش فیسکر، پل آندرس نوردوی (Pål Anders Nordvi)، اریک وورنهولت (Eric Vorenholt)، هوگو میکال اسکار (Hugo Mikal Skår) از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم ترول نقش آفرینی می نمایند.

تاریخ پخش فیلم Troll

فیلم ترول اثری از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می رود که بنا بر اعلام قبلی، قرار است در تاریخ 1 دسامبر سال 2022 میلادی (پنجشنبه 10 آذر 1401) روی این سرویس عرضه گردد.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی فیلم Troll" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم Troll"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید