هوش مصنوعی به یاری تومورهای مغزی آمد

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، جماران: تشخیص مولکولی دقیق که جزئیات تغییرات DNA در سلول در طول جراحی را نشان می دهد، می تواند به جراح مغز و اعصاب یاری کند تا تصمیم بگیرد چه میزان بافت مغز را حذف کند.

هوش مصنوعی به یاری تومورهای مغزی آمد

برداشتن بیش از حد تومور در شرایطی که تومور تهاجمی کمتری دارد می تواند بر عملکرد عصبی و شناختی بیمار تأثیر بگذارد. به همین ترتیب، برداشتن بیش از حد در زمانی که تومور بسیار تهاجمی هستند، ممکن است بافت بدخیم را پشت سر بگذارد که می تواند به سرعت رشد نموده و توسعه یابد.

کان هسینگ یو، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد انفورماتیک زیست پزشکی در موسسه بلاواتنیک، گفت: در حال حاضر، حتی شیوه های بالینی مدرن نمی توانند تومورها را به صورت مولکولی در طول جراحی شناسایی نمایند.

یو گفت که دانستن هویت مولکولی تومور در حین جراحی نیز مهم است، زیرا بعضی از تومورها از درمان فوری با تراشه های پوشیده شده با دارو که در زمان عمل مستقیماً در مغز قرار می گیرند سود می برند.

یو اضافه کرد: توانایی شناسایی تشخیص های مولکولی در حین جراحی در زمان واقعی می تواند باعث ایجاد انکولوژی در زمان واقعی گردد.

این ابزار که CHARM نام دارد، تیم تحقیقاتی می گوید که هنوز باید به وسیله آزمایش در محیط های واقعی اعتبار بالینی داشته باشد و قبل از استقرار در بیمارستان ها به وسیله سازمان غذا و دارو تایید گردد.

منبع: انتخاب

به "هوش مصنوعی به یاری تومورهای مغزی آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به یاری تومورهای مغزی آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید