پارک المجاز؛جاذبه دیدنی شارجه امارات

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، پارک المجاز (به انگلیسی: Al Majaz Park) مکانی است تماشایی و جذاب درست در مقابل دریاچه نیلگون خالد و در منطقه دیدنی المجاز که بدلیل برخورداری از امکاناتی فراوان و فضایی مصفا و دلنشین، دیرزمانی است به یکی از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی شارجه امارات مبدل شده است.

پارک المجاز؛جاذبه دیدنی شارجه امارات

این پارک خرم و سرسبز که محیطی به وسعت 231 هزارمتر مربع را در برگرفته، کانون تفریحی بچه ها و بزرگسالان و پاتوق گردشگرانی است که برای تماشای مواهب طبیعی و دیدنی های فراوان این منطقه، بلیط هواپیما خارجی شارجه را خریداری و به این شهر دلفریب سفر نموده اند تا از نزدیک شاهد چشم اندازهای منحصربفرد و خاص این خطه از کشور شیخ نشین امارات باشند.

چرا بازدید از پارک المجاز پیشنهاد می گردد؟

جزو بزرگترین و زیباترین فضاهای سبز و پارک های شارجه محسوب می گردد.

از محیطی دلنشین و خانواده پسند تشکیل شده است.

امکانات فراوانی از قبیل زمین بازی گلف، رستوران، کافی شاپ و پارک آبی را در خود جای داده است.

از فضای اختصاصی برای دویدن و پیاده گردی برخوردار است و امکانات ورزشی مناسبی را به ورزشکاران ارائه می دهد.

در مکانی بسیار تماشایی و خوش منظره، در مقابل دریاچه بسیار زیبای خالد قرار گرفته است.

آشنایی با پارک المجاز شارجه

پارک المجاز توسط شرکتی اماراتی به نام شرکت توسعه و سرمایه گذاری شوروق در سال 2010 تاسیس گشت و پس از اندک زمانی به جاذبه ای محبوب میان گردشگران مبدل شد. این پارک که در موقعیت مکانی بسیار مناسب و در جنب مسجد التقوا قرار گرفته، هر روز از ساعت 12 ظهر تا 12 شب درب های خود را بروی سیل عظیمی از گردشگرانی که مسافتی طولانی را برای تماشای مناظر مسحورکننده آن طی نموده اند، می گشاید تا شیفتگان طبیعت خاص و دل انگیز کشور دیدنی امارات را غرق مناظر مسحورکننده و زیبایی های توصیف ناشدنی خود سازد.

بخش های مختلف پارک المجاز شارجه

اگر تصور می کنید که پارک المجاز صرفا مکانی سرسبز و خوش منظره است، در اشتباهید، این پارک از امکانات و بخش های متنوع و گوناگونی تشکیل شده که هرکدام به تنهایی قادرند ساعت ها شما را سرگرم خود سازند. بعضی از بخش های تفریحی این پارک عبارتند از:

مینی گلف: چنانچه دوست دارید مهارت های خود را در بازی گلف ارتقا دهید و یا حتی به رخ تماشاگران بکشانید، این مکان برای شما بسیار مناسب است. زمین گلف پارک المجاز با داشتن 18 حفره و هدف قادر است ساعات خوشی را برای شما و عزیزانتان رقم بزند و لحظاتی مفرح و بیادماندنی را پیشکش حضور شما کند.

فواره موزیکال شارجه: این بخش زیباترین چشم انداز پارک را به خود اختصاص داده است. تماشای جهش 100 متری فواره های آب همگام با نورپردازی و موسیقی جذاب چنان سرگرم کننده است که چشمان هر گردشگری را محو تماشای خود خواهد ساخت.

پارک آبی بچه ها: پیش تر نیز گفته شد که پارک المجاز مکانی خانواده پسند است و وجود پارک آبی بچه ها نیز گواهی بر این مدعاست. این پارک با وسعتی برابر با 800 متر مربع از امکانات تفریحی بسیار مناسبی برای سرگرم ساختن بچه ها شما تشکیل شده و قادر است لذت حضور در پارک را برای بچه ها شما دو چندان سازد.

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری: پارک المجاز ورزشکاران را نیز فراموش ننموده است؛ این پارک مسیرهایی خوش منظره و دلفریبی را برای فعالیت هایی چون دویدن، قدم زدن و دوچرخه سواری برای بازدیدکنندگان فراهم ساخته تا سوزاندن کالری را به تفریحی لذت بخش مبدل سازد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک المجاز چقدر است؟

گرچه بازدید از پارک المجاز و استفاده از فضای سبز و تماشای مناظر دیدنی آن رایگان است، اما به منظور بهره وری کامل از امکانات متعدد پارک باید مبلغ ناچیزی را در هر بخش از پارک المجاز پرداخت کنید. در خصوص زمان پیشنهادی برای بازدید از پارک المجاز باید گفت که برای استفاده از کلیه امکانات این مکان و غرق شدن در تفریحات لذت بخش آن باید دست کم دو ساعت از وقت خود را صرف بازدید از آن کنید.

فصل مناسب برای بازدید از پارک المجاز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از پارک المجاز، فصل زمستان (زمانی بین ماه های دسامبر تا فوریه) است. شهر شارجه در این زمان از سال از آب و هوایی بسیار مساعد و مطبوع برخوردار بوده و برای انجام تفریحات فضای باز بسیار مناسب است.

چگونه به پارک المجاز برویم؟

پارک المجاز در منطقه المجاز و در خیابان کورنیش واقع شده و به راحتی به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس است. کافی است در ایستگاه اتوبوس شماره 2 جاده الوحده توقف کنید. پارک المجاز را در چند قدمی خود خواهید یافت.

در نزدیکی پارک المجاز از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک جزیره نور: 1.2 کیلومتر

بازار مرکزی شارجه: 2.3 کیلومتر

موزه هنری شارجه: 4.6 کیلومتر

موزه دریایی شارجه: 4.7 کیلومتر

موزه تمدن اسلامی شارجه: 5.9 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک المجاز برای اقامت وجود دارد؟

هتل 72 شارجه: 1.1 کیلومتر

هتل خالد پلازا: 1.3 کیلومتر

اقامتگاه پرایم تاور: 1.5 کیلومتر

هتل گلدن کران تاور: 2.0 کیلومتر

اقامتگاه فندق آریانا: 2.4 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک المجاز هستند؟

رستوران راوی بوکستور اند کفه: 220 متر

رستوران پیزارو: 270 متر

رستوران تی جی آی فرایدیز: 300 متر

رستوران شکسپیر اند کو: 350 متر

رستوران امیرگان سوتیس: 400 متر

منبع: گردشبان

به "پارک المجاز؛جاذبه دیدنی شارجه امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک المجاز؛جاذبه دیدنی شارجه امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید