پوست های روشن آسیب پذیرترند

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، آدم ها از جهت رنگ پوستشان به 6 دسته تقسیم می شوند. پوست های تیپ 1 و 2 مخصوص اروپایی ها است؛ تیپ 3 و 4 مخصوص کشور ما و کشورهای آسیای غربی و اطراف؛ تیپ 5 مخصوص هندی ها و پاکستانی ها و تیپ 6 هم مختص آفریقایی ها. پوست هایی که خیلی روشن هستند، یعنی همان تیپ 1 و 2، بسیار آسیب پذیرترند تا رنگ

پوست های روشن آسیب پذیرترند

پوست های روشن آسیب پذیرترند

نویسنده: دکترمحمدجواد ناظمی/ متخصص پوست و مو

آدم ها از جهت رنگ پوستشان به 6 دسته تقسیم می شوند. پوست های تیپ 1 و 2 مخصوص اروپایی ها است؛ تیپ 3 و 4 مخصوص کشور ما و کشورهای آسیای غربی و اطراف؛ تیپ 5 مخصوص هندی ها و پاکستانی ها و تیپ 6 هم مختص آفریقایی ها. پوست هایی که خیلی روشن هستند، یعنی همان تیپ 1 و 2، بسیار آسیب پذیرترند تا رنگ پوست های دیگر. مثلا پوست های روشن در مقابل نور و اشعه آفتاب، قدرت دفاعی کمتری دارند. بنابراین نگهداری بیشتری لازم دارند.

کسانی که این نوع پوست را دارند، دچار پیری زودرس می شوند و معمولا نمی توانند در مقابل نور آفتاب قرار گیرند و هیچ وقت نمی توانند برنزه نمایند زیرا پوستشان کاملا می سوزد اما پوست های تیپ 3 و 4 می توانند برنزه شوند.

تیپ های دیگر نیز احتیاج به برنزه شدن ندارند. بنابراین مقوله برنزه شدن فقط برای تیپ 3 و 4 است. از جمله آسیب های دیگری که پوست های خیلی روشن و موهای بور دچار آن می شوند، این است که آفتاب درصد مبتلاشدن به سرطان را در آنها بالا می برد. آفتاب باعث به وجود آمدن سرطان و بیماری های پیش سرطانی از جمله سرطان های پوستی می گردد. امروزه به این نتیجه رسیده اند که آفتاب می تواند باعث افزایش خال ها روی سطح پوست گردد.

افرادی که دارای پوست و موی روشن هستند ضمن اینکه دچار چین و چروک و پیری زودرس می شوند اگر در معرض آفتاب قرار بگیرند احتمال گرفتن سرطان در آنها تشدید می گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "پوست های روشن آسیب پذیرترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست های روشن آسیب پذیرترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید