چند اقدام کاربردی با ضربه به پشت موبایل

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ویژگی Gestures and shortcuts به دارنده گوشی های هوشمند اندرویدی این امکان را می دهد تا با ضربه زدن به پشت گوشی، برخی کار ها را انجام دهند.

چند اقدام کاربردی با ضربه به پشت موبایل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ویژگی Gestures and shortcuts به شما امکان می دهد به سرعت به برخی ویژگی های گوشی دسترسی داشته باشید.

اگر بتوانید به سادگی به پشت گوشی خود ضربه بزنید تا یک عمل انجام دهید خیلی خوب است نه؟ ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را در تلفن اندرویدی خود انجام دهید.

ابتدا باید دستگاهی با اندروید 7.0 یا بالاتر داشته باشید. در مرحله بعد، باید یک برنامه را به نام Tap, Tap را دانلود و نصب کنید.

پس از اتمام نصب برنامه، روی open ضربه بزنید تا اجرا شود.

نخستین کاری که باید با Tap Tap انجام دهید، فعال کردن Accessibility Service است. این تنظیم به برنامه اجازه می دهد ضربه های پشت دستگاه شما را تشخیص دهد و اقدامات مختلف را انجام دهد. روی پیام در بالای برنامه ضربه بزنید.

به تنظیمات دسترس پذیری اندروید منتقل می شوید. Tap را پیدا کنید، روی فهرست ضربه بزنید.

سوئیچ را روی Use Tap, Tap تغییر دهید. پیامی توضیح می دهد که به برنامه کنترل کامل دستگاه شما را می دهد. اگر با آن موافق هستید، روی Allow ضربه بزنید.

به برنامه Tap, Tap بازگردانده می شوید. در مرحله بعد، باید بهینه سازی باتری را غیرفعال کنید تا مطمئن شوید برنامه در پس زمینه از بین نمی رود.

پیامی از شما می خواهد که به برنامه اجازه دهید همیشه در پس زمینه اجرا شود. برای ادامه روی Allow ضربه بزنید.

برنامه اکنون آماده است. کار های زیادی وجود دارد که می توانید با Tap, Tap انجام دهید.

تنظیمات Gesture به شما امکان می دهد Device Model خود را انتخاب کنید و حساسیت ژست را تنظیم کنید. در زمان نگارش، Device Model فقط چند گوشی پیکسل هستند، اما این برنامه با بسیاری از دستگاه های دیگر کار می کند.

دو Gesture وجود دارد که می توانید تنظیم کنید: کنش های دو ضربه ای و عملکرد های ضربه سه گانه. Double Tap همیشه فعال است، اما Triple Tap را می توان روشن یا خاموش کرد.

اگر تنظیمات Double Tap را باز کنید، می توانید چند عملکرد را در حال حاضر ببینید. اقدامات به ترتیب از بالا به پایین انجام می شود. در این حالت، با دو بار ضربه زدن، دستیار گوگل راه اندازی می شود و با دو بار ضربه دوم، اسکرین شات می گیرد.

برای تغییر ترتیب اقدام یا حذف یک اقدام، روی نماد = ضربه بزنید و نگه دارید. برای حذف آن را به سطل زباله بکشید.

برای افزودن یک اقدام تازه، روی دکمه Add Action در پایین صفحه ضربه بزنید.

چند دسته مختلف از اقدامات وجود دارد که از بین آن ها می توان انتخاب کرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

Launch: برنامه های خاص، میانبرها، دستیار Google، جستجو های وب و ... را راه اندازی کنید.

Actions: گرفتن اسکرین شات، باز کردن اعلانات، قفل کردن صفحه، کشوی برنامه، پخش/مکث .

Utilities: چراغ قوه، حالت دسترسی.

Advanced: منوی ساندویچی بازگشت.

روی دکمه + در کنار یک اقدام برای افزودن آن ضربه بزنید.

اقدامات می تواند شامل Requirements نیز باشد. برای اجرای این اقدام، نیازمندی باید برآورده شود. می توانید از Requirements برای جلوگیری از اجرای تصادفی یک اقدام استفاده کنید. روی Add Requirement ضربه بزنید.

در فهرست نیازمندی ها حرکت کنید و روی دکمه + ضربه بزنید تا یکی را اضافه کنید. چندین مورد نیاز را می توان به یک Action اضافه کرد.

پیکربندی Triple Tap Actions به همین روش کار می کند، اما ابتدا باید آن را فعال کنید.

مورد بعدی که می توان راه اندازی کرد Gates است. این ها موقعیت هایی هستند، شبیه به Requirements، که از اجرای حرکات جلوگیری می کنند.

سوئیچ هر یک از گیت ها را روشن کنید یا برای افزودن موارد بیشتر روی Add Gate ضربه بزنید.

گزینه های زیادی در این برنامه وجود دارد. فقط محدودیت تخیل شماست. اگر کمی برای کاوش وقت بگذارید، می توانید میانبر های بسیار مفیدی ایجاد کنید.

منبع: فرارو

به "چند اقدام کاربردی با ضربه به پشت موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند اقدام کاربردی با ضربه به پشت موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید