کیمچی چیست؟ + طرز تهیه کیمچی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، کیمچی چیست؟ ترشی کیمچی چیست؟ برای رسیدن به جواب این پرسش ها احتیاج نیست که سفری به آسیای شرقی داشته یا با فرهنگ کره جنوبی آشنا باشید؛ تنها با گشت و گذاری در این مقاله می توانید پاسخ این سوالات را پیدا کنید و حتی یاد بگیرید که چطوری مثل یک کره ای این غذای محبوب را بپزید. در این مطلب به تاریخچه کیمچی و طرز تهیه انواع کیمچی می پردازیم. پس تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید.

کیمچی چیست؟ + طرز تهیه کیمچی

تاریخچه کیمچی

کشور کره جنوبی یکی از سردترین کشورهای آسیایی ست. در زمان های قدیم، مردم این کشور برای فراهم سازی خوراک خود در زمستان دچار مشکل بودند؛ چرا که نگهداری مواد غذایی، به خصوص سبزیجات، در این فصل سخت بود.

پس این فکر به فکر آن ها خطور کرد که بهتر است از مواد غذایی استفاده نمایند تا ماندگاری سبزیجات را بالا ببرند؛ ماده غذایی انتخابی آنان نمک بود. به مرور زمان، با اضافه کردن نمک به سبزیجات متوجه شدند که ترکیب آن با ترب سفید، ترشی لذیذی ست که نمی توان از آن گذشت و از همان زمان تا به امروز، کیمچی یکی از معروف ترین خوراک های این کشور شده است.

اگر از یک ایرانی بپرسند کیمچی یا ترشی کیمچی چیست، حتما چند ثانیه مکث می نماید و بعد می گوید جوابش نوک زبانم است؛ اما نمی دانم چطور بگویم! این پدیده به این علت است که در فیلم و سریال های کره ای، خوردن کیمچی بسیار رایج است.

شما در سفره تمام کره ای ها، از فقیر ترین تا ثروتمندترین افراد، می توانید این خوراک منحصربه فرد را پیدا کنید. حال برای روشن ترشدن سوال کیمچی چیست، ابتدا باید طرز تهیه کیمچی را به شما عزیزان شرح دهیم.

طرز تهیه انواع کیمچی

بسیاری از کسانی که بیننده فیلم و سریال های کره ای هستند، وقتی می بینند بازیگر مشغول خوردن کیمچی است، در همان زمان، این کلمه را گوگل می نمایند: طرز تهیه کیمچی. حال ما هم می خواهیم همین موضوع را آنالیز کنیم.

1. کیمچی کلم

اگر بخواهیم طرز تهیه کیمچی را بیان کنیم، همین بس که مهم ترین ماده تشکیل دهنده آن، کلم است. اگر می خواهید برای دو نفر این غذا را درست کنید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. به یک عدد کلم چینی احتیاج دارید. کلم را با آب به خوبی بشویید و سپس به آن کمی نمک اضافه کنید. در طرز تهیه کیمچی مزه دارشدن کلم بسیار حائز اهمیت است. شما قدم اول در تهیه کیمچی را برداشتید و نوبت مرحله دوم است.
  2. حالا که کلم شما مزه دار شده، نوبت اضافه کردن فلفل، زنجبیل و سیر خرد شده است.
  3. تمامی این مواد را در کلم مزه دارشده قرار دهید و آن را رول کنید.
  4. کلم های رول شده را درون ظرفی قرار دهید، روی آن سس سویا بریزید و در ظرف را بگذارید.
  5. بعد از گذشت چند روز، کیمچی شما آماده خوردن است!

آیا فکر می کنید پاسخ به سوال کیمچی چیست، در همین مراحل خلاصه می گردد؟ خیر، در کشور کره، انواع کیمچی تهیه می گردد و این تازه آموزش کیمچی کلم بود. در ادامه انواع دیگر را هم به شمایاد می دهیم!

2. کیمچی ترب سفید

همان طور که از نام این نوع از کیمچی پیداست، ماده اصلی تشکیل دهنده آن ترب سفید است.

  1. ابتدا ترب ها را به صورت یک شکل برش بزنید. (با این روش، کیمچی شما هوس برانگیزتر است!)
  2. در طرز تهیه کیمچی استفاده از ادویه، یکی از مهم ترین نکات است. اگر شما هم در دسته هواداران فلفل چیلی هستید، بهتر است این مژده را به شما بدهیم که بعد از ترب سفید، فلفل چیلی مهم ترین ماده تشکیل دهنده این خوراک خوشمزه است.
  3. برخلاف مورد اول، در آماده سازی کیمچی ترب، احتیاجی به رول کردن مواد ندارید. بعد از افزودن فلفل چیلی و سایر ادویه هایی که بیشتر مطابق سلیقه شماست، به مواد خود سس سویا اضافه کنید.
  4. در نهایت به آن فرصت دهید تا پس از فرایند تخمیر، آماده خوردن گردد.

3. کیمچی کاهو

  1. برای تهیه کیمچی کاهو ابتدا ضروری است کاهوها را در آب نمک بخوابانید.
  2. پس از چند ساعت، آن ها را آبکش کنید تا مزه دار شوند.
  3. بعد از این که آبکش کردید، بگذارید کاهوها به صورت طبیعی و بدون استفاده از دستمال یا نور خورشید خشک شوند.
  4. برای طرز تهیه کیمچی کاهو در این مرحله احتیاج است که یک پیمانه پیازچه و تربچه را به صورت مربعی شکل برش دهید.
  5. در این مرحله شما باید یک چهارم پیمانه پودر برنج را به همراه یک هشتم پیمانه آب روی شعله میانه گاز قرار دهید. اجازه دهید تا این مخلوط به نقطه جوش برسد. سپس شعله گاز را خاموش کنید.
  6. موادی را که در قدم قبلی برش دادید به همراه سیر و مقداری ادویه، مطابق با سلیقه خود به آن اضافه کنید.
  7. یکی از مهم ترین مراحل در تهیه کیمچی، رول کردن مواد است. در این مراحل، تمامی مواد را داخل کاهوهایی که به خوبی خشک شده اند قرار دهید.
  8. سپس، مقداری سس سویا و سس ماهی روی آن بریزید.
  9. در ظرف خود را ببندید و اجازه دهید تا فرایند تخمیر کیمچی شما شروع گردد.

ترفندهای پخت کیمچی چیست؟

  • طرز تهیه کیمچی در ایران با طرز تهیه آن در کره جنوبی بسیار فرق دارد. برای مثال اگر از یک کره ای بپرسید که ترشی کیمچی چیست؟ او در پاسخ و هنگام نام بردن مواد اولیه، حتما نام سس ماهی را می آورد. اما در ایران به علت کمیاب بودن سس ماهی و بعلاوه به علت این که با ذائقه بیشتر ایرانیان سازگار نیست، از جایگزین هایی مانند تمر هندی یا رب انار استفاده می گردد.
  • در طرز تهیه کیمچی کاهو گفتیم که از پودر برنج استفاده می کنیم؛ اما در صورتی که به آن دسترسی ندارید، می توانید از آرد هم بهره ببرید.
  • ترشی کیمچی چیست؟ یک ترشی که باید تمامی مواد آن به یک مقدار برش داده گردد! اگر می خواهید کیمچی شما ظاهری زیبا و وسوسه انگیز داشته باشد، هیچ گاه نکته گفته شده را از یاد نبرید.
  • در طرز تهیه کیمچی کاهو شرح دادیم که باید از یک هشتم پیمانه آب بهره ببرید. بهتر است برای بافت بهتر این خوراک، حتما از آب جوشیده بهره ببرید.
  • حال که تا حدودی با تعریف ترشی کیمچی چیست و ترفندهایی برای خوشمزه ترکردن آن آشنا شدید. مهم ترین ترفند را نباید فراموش کنید: از نمک دریایی به جای نمک معمولی بهره ببرید؛ چرا که نمک دریایی خواص بیشتری دارد و به بهترشدن بافت خوراک شما، یاری بسیاری می نماید.

حال که تا حدودی دریافتید که ترشی کیمچی چیست و کیمچی چیست، خوب است بدانید که مهم ترین ویژگی این غذا، انعطاف پذیری آن است؛ یعنی شما می توانید هر نوع ماده غذایی را به آن بیفزایید و نوش جان کنید. شاید این ویژگی را در غذاهای ایرانی کمتر بتوان پیدا کرد و همین باعث شده است که در خارج از مرزهای کره هم معروف باشد.

منبع: اسنپ مارکت

به "کیمچی چیست؟ + طرز تهیه کیمچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیمچی چیست؟ + طرز تهیه کیمچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید