یک تغییر بزرگ در تمام ماشین های پژو!
به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، لوگوی بعضی خودروسازان در چند سال اخیر به علت تناسب با سیاست های نو و یا ایجاد تنوع، تغییر نموده و یکی از بزرگترین تغییرات در این زمینه متعلق به نشان پژو است.
به گزارش خبرآنلاین، طراحی مجدد تاریخ سخت است. برای بسیاری از خودروسازان، لوگوهای آن ها نشان دهنده چندین دهه میراث است. اما در چند سال گذشته، تعدادی از خودروسازان را دیده ایم که لوگوی نمادین خود را بازطراحی می نمایند؛ بعضی برای بهتر شدن، بعضی دیگر برای بدتر شدن، اما بیشتر آن ها به طور استثنایی مینیمالیست هستند.
روند لبه های اریب و روکش های نقره ای مدت هاست که از بین رفته است. ازدحام طراحی های مجدد برای آرم های خودرو با Mini در سال 2015 آغاز شد، در حالی که برندهایی مانند آئودی، آستون مارتین و BMW در سال های بعد، این راه را ادامه دادند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به تمام طراحی های مجدد لوگوی خودروسازان بیندازیم که در چند سال گذشته اجرا شده است.
آستون مارتین
بال های نمادین آستون مارتین از زمانی که در اوایل دهه 1930 عرضه شد، تغییر چندانی نکرده است. اما برای سال 2022، این شرکت نماد فرشته خود را با خطوط کمتر و کلمه برجسته تر آستون مارتین ساده کرد.
آئودی
آئودی با این ظاهر اخیر از ریشه های خود دور نشده است. این شرکت لبه های برجسته لوگوی نمادین حلقه های در هم تنیده خود را -که ابتدا در سال 1969 معرفی گردید و در سال 2005 طراحی مجدد نقره ای رنگ دریافت کرد- را کنار گذاشت و مسیر دوبعدی مد روز را طی کرد.
بی ام و
به اعتبار بی ام و، آرم گرد آن از زمان معرفی در سال 1917 تغییر چندانی نکرده است. اما این ظاهر نو از یک موضوع رایج در این لیست پیروی می نماید: صاف شدن. رنگ های آبی و سفید نیز از بین رفته اند.
بیوک
لوگوی نو بیوک مسلماً یکی از معدود موارد موجود در این لیست است که نسبت به طراحی قبلی هبود یافته است. این ظاهر نو نشان های سه سپر متلاشی شده را از بین می برد و آن ها را از داخل نشان دایره ای خارج می نماید و به طور مرتب در کنار هم قرار می دهد.
کادیلاک
لوگوی تاج کادیلاک درج های قرمز، آبی و طلایی خود را برای یک موتیف سیاه و سفید شیک از دست می دهد. شکل کلی تغییر نکرده است، اما دوباره، طراحان لوگو را برای جلوه ای دوبعدی بر خلاف لبه های برجسته طرح قبلی، صاف کردند.
FCA/استلانتیس
این یک طراحی مجدد لوگوی ساده نیست بلکه یک تغییر نام تجاری کامل است. FCA و PSA اکنون Stellantis هستند و از سال 2020 به این سو رسیده اند. این ساختار شرکتی به روز شده بعلاوه با یک لوگوی نو با نام گروه نو در جلو و مرکز ارائه می شود.
سیتروئن
سیتروئن لوگوی خود را ساده کرد و در عین حال بعضی نشانه های تاریخی را در این فرآیند احیا کرد. فلش های دوگانه رو به بالا -البته اکنون با انحراف کمتر- در یک نشان بیضی شکل قرار گرفته اند که به آرم اصلی سیتروئن مربوط به سال 1919 بازمی شود.
جنرال موتورز
جنرال موتورز لوگوی خود را در سال 2021 به روزرسانی کرد و لبه های سخت و حروف مسدود را حذف کرد تا برندی شیک تر و مدرن تر شود. لبه های آبی روشن نشان دهنده آسمان تمیز هستند، زیرا این شرکت به حرکت خودروهای الکتریکی خود ادامه می دهد، در حالی که لوگوی نو جنرال موتور نشان دهنده اولین طراحی مجدد در 50 سال گذشته است.
جگوار لندروور
برندهای منفرد جگوار و لندروور لوگوی خود را تغییر نمی دهند (تا جایی که ما می دانیم)، اما سرگروه این برندها به سمت یک نام و طراحی نو حرکت می نماید. جگوار لندروور سابق، JLR نو هویت خود را ساده کرد و برای منعکس نماینده آن از یک آرم مخفف تمیز رونمایی کرد.
کیا
کیا یکی از بحث انگیزترین بازطراحی های این لیست را داشت. این شرکت هویت بیضی شکل دیرینه خود را کنار گذاشت و با یک لوگوی نو و فوق العاده شیک عرضه شد. اماعدم وجود فاصله بین I و A در KIA هنوز باعث شده است که بعضی از افراد در اینترنت به این فکر نمایند که خودروی نو KN چیست!
لانچیا
لانچیا، خودروساز ایتالیایی که زمانی با خودروهای رالی نمادینی مانند دلتا انتگرال و O 37 شناخته می شد، در آستانه یک بازگشت بزرگ است. یک خودروی مفهومی نو با لوگوی تازه لانچیا اواخر سال گذشته معرفی گردید و عصر الکتریکی این برند را آغاز کرد.
لوتوس
لوگوی به روز شده لوتوس نشان دهنده آغاز تازه این برند است. اما این ظاهر با انجام کاری که بسیاری از برندهای دیگر انجام داده اند -صاف کردن و ساده کردن لبه های اریب قبلی آن- از تاریخچه خودروساز دور نمی شود. حروف لوتوس نیز برای ظاهری تمیزتر صاف شده است.
مینی
مینی یکی از اولین برندهایی بود که لبه های برجسته را حذف کرد و کاملا صاف شد. لوگوی بالدار تاریخی، لبه های نقره ای خود را از دست می دهد و مانند بسیاری دیگر از نمادهای به روز شده در لیست، طراحی یکنواخت و مینیمال را انتخاب می نماید.
نیسان
لوگوی سابق نیسان در دهه 90 با لبه های مورب سخت و روکش نقره ای براق چسبیده بود. خوشبختانه، این لوگوی نو با یک کلمه ساده تر و ظاهری مینیمالیستی دو بعدی می شود، حتی لبه های تیز نشان قبلی را برای طراحی شیک تر حذف می نماید.
پژو
پژو آنقدر تغییر نکرد که این شرکت طراحی مجدد کامل لوگوی نمادین شیر خود را انجام داد. شیر تنومند از بین رفته است و به جای آن یک سپر نو با علامت کلمه پژو و یک سر شیر تهاجمی (اما همچنان مینیمالیست) قرار گرفته است.
پورشه
پورشه با طراحی مجدد اگر خراب نیست تعمیرش نکن پیش رفت. لوگوی کلاسیک تاج به جای مانده است، اما اکنون دارای حروف برجسته تر اشتوتگارت در بالا و لکه های کمتر بر روی عناصر برنزی است.
رنو
رنو با طراحی مجدد لوگوی خود در سال 2021 بسیار ساده عمل کرد. نام رنو به طور کامل حذف شد و لوگوی الماس نقره ای اکنون دو خط زاویه ای به هم پیوسته است که شکل یکسانی را ایجاد می نماید.
فولکس واگن
لوگوی نمادین فولکس واگن از اواسط دهه 1940 تغییر چندانی نکرده است. بنابراین، برای طراحی مجدد در سال 2019، فولکس واگن ظاهر خود را با طراحی مسطح که فاقد هرگونه کج نمایی است، تمیز کرد؛ و برای اولین بار در تاریخ، W با هیچ یک از لبه های بیرونی وصل نمی شود.
ولوو
ولوو بی سر و صدا لوگوی خود را در سال 2021 به روز کرد و دوباره مسیر مینیمالیستی را انتخاب کرد. این لوگو صاف تر، تمیزتر و ساده تر از لوگوی نقره ای اواسط دهه 2000 است. این شرکت حتی محفظه مستطیلی شکل ولوو را حذف کرد.
در آینده به احتمال زیاد، شاهد تغییرات لوگوهای دیگر خودروسازان هم خواهیم بود.
منبع: فرارو