احضار دیپلمات ژاپنی به وزارت خارجه کره جنوبی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، وزارت خارجه کره جنوبی روز سه شنبه یک دیپلمات ژاپنی را احضار کرد تا نسبت به ادعاهای مکرر توکیو در خصوص جزایر دوکدو، شرقی ترین جزایر کره جنوبی، در مقاله سالانه سیاست خارجی ژاپن، اعتراض کند.

احضار دیپلمات ژاپنی به وزارت خارجه کره جنوبی

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، به دنبال ارائه گزارش سیاست خارجه سال جاری ژاپن توسط توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه این کشور در جلسه کابینه به ریاست یوشیهیده سوگا، نخست وزیر و طرح ادعای مربوط به این جزایر، وزارت خارجه کره جنوبی افسوس خود را خطاب به هیروهیسا سوما، معاون رئیس سفارت ژاپن در سئول، ابراز کرد.

چوی یونگ-سم، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی از ژاپن خواست فوراً ادعاهای بی فایده خود نسبت به دوکدو را پس بگیرد.

وی با تأکید بر آنکه جزایر دوکدو به لحاظ تاریخی، جغرافیایی و حقوق بین الملل ذیل قلمروی کره جنوبی قرار می گیرند، اظهار داشت: بار دیگر روشن می کنیم که دولت به هرگونه تحریکی از سمت دولت ژاپن در خصوص دوکدو، به شدت پاسخ خواهد داد.

دولت توکیو از سال 1957 هرساله گزارش خود پیرامون سیاست خارجه و مواضعش در امور بین المللی را منتشر می نماید.

مون: زمان از سرگیری گفت وگو با کره شمالی نزدیک است

مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه گفت زمان از سرگیری گفت وگو برای دو کره نزدیک است، و بر اهمیت توافق تاریخی اجلاس سه سال قبل آن ها تأکید کرد.

مون در نشست هفتگی کابینه اظهار کرد: دوباره زمانی فرا می رسد که ما باید به آنالیز خاتمه داده و گفت وگو را از نو شروع کنیم.

مون در سومین سالگرد امضای بیانیه پانمونجوم با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی صحبت می کرد. این تواقق که در نشست مون-کیم در روستای مرزی به همین نام به امضا رسید، خواهان کوشش های مشترک برای دستیابی به کامیابی مشترک، استقرار صلح پایدار و اتحاد دو کره است.

مون تأکید کرد: بیانیه پانمونجوم نقطه عطفی در صلح است که کسی نمی تواند آن را تضعیف کند. راستا صلح، که در بیانیه وعده داده شده، تحت هیچ شرایطی قابل برگشت نیست.

مون به شرایط خارجی و محدودیت های واقع بینانه در پیشرفت فراتر از امضای بیانیه، اشاره نمود.

وی گفت: با این وجود، شرایط امنیتی در شبه جزیره باثبات تر از هر زمان دیگر، مدیریت می گردد. در حال حاضر، صلح ناکامل است. ما باید به سمت صلح دائم غیرقابل برگشت بر اساس بیانیه پانمونجوم، حرکت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات نشست حضوری وی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که قرار است اواخر ماه مه در واشنگتن برگزار گردد، فرصتی برای تحکیم بیشتر اتحاد، هماهنگی نزدیک در خصوص سیاست کره شمالی و تنظیم راه صحیح باشد.

مون گفت دولتش برنامه دارد راهی برای پیشبرد فرایند صلح کره بر اساس همکاری قوی با دولت بایدن، پیدا کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "احضار دیپلمات ژاپنی به وزارت خارجه کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار دیپلمات ژاپنی به وزارت خارجه کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید