پرتاب دو موشک بالستیک، چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی در کمتر از دو هفته

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ارتش کره جنوبی اعلام نمود که کره شمالی امروز (دوشنبه) احتمالا دو موشک بالستیک کوتاه برد را از فرودگاهی در پیونگ یانگ به سمت شرق در چهارمین نمایش قدرت در امسال پرتاب کرد.

پرتاب دو موشک بالستیک، چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی در کمتر از دو هفته

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، به نقل از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامی بدون توضیحات بیشتر به وبلاگ مهدی آبادانی بیان کرد که پرتابه های شلیک شده از فرودگاه سنان در مرکز کره شمالی را در صبح امروز ردیابی نموده است.

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر، ارتش ما تحرکات مرتبط (کره شمالی) را ردیابی و نظارت می نماید و شرایط آمادگی خود را حفظ می نماید. آخرین پرتاب تنها سه روز پس از پرتاب احتمالا دو موشک بالستیک کوتاه برد به وسیله کره شمالی به سمت دریای شرق انجام شد که بعداً اعلام شد از روی قطار شلیک شده اند.

به نظر می رسد شلیک های روز دوشنبه از پیونگ یانگ بر توانایی های در حال توسعه کره شمالی برای پرتاب موشک از سکوهای مختلف، از جمله قطارها، پایگاه های زیر زمینی و بعلاوه تاسیسات زمینی تاکید می نماید. هفته گذشته، کره شمالی درباره واکنش قوی تر و قطعی تر به اعمال تحریم های نو آمریکا علیه شش شهروند کره شمالی که در برنامه های تسلیحاتی و موشک های بالستیک شرکت داشتند، هشدار داد.

کره شمالی بعلاوه موشک مافوق صوت خود را در ژانویه آزمایش کرد.

گارد ساحلی ژاپن هم بیان کرد که پرتاب یک موشک احتمالا بالستیک به وسیله کره شمالی را شناسایی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرتاب دو موشک بالستیک، چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی در کمتر از دو هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب دو موشک بالستیک، چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی در کمتر از دو هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید