بهسازی شبکه های برق رسانی شرق شیراز

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، خبرنگاران/فارس مدیر امور هفت توزیع برق شیراز گفت: با هدف ارتقاء کیفی خدمات در حوزه برق، طرح های مختلفی در زمینه نیرورسانی و احداث شبکه و واگذاری انشعاب های غیردائم و روشنایی معابر در شرق شیراز اجرایی شده است.

بهسازی شبکه های برق رسانی شرق شیراز

روح الله بازیار، شنبه 16 آذر در جمع وبلاگ مهدی آبادانی گفت: از ابتدای سال جاری تا خاتمه آبانماه، روشنایی معابر بلوار ولایت به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد و ورودی اصلی شیراز، تکمیل شده است.

او با اشاره به اجرای طرح روشنایی معابر در بلوار کوثر، گفت: این پروژه ها با 4500 میلیون ریال اعتبار اجرایی شده است و طی آن تعداد 65 پایه و حدود 4 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده است.

بازیار یکی از مسائل محدوده شرق و جنوب شرقی شیراز را تعدد انشعاب های غیرمجاز اعلام و اضافه نمود: وجود این انشعاب ها، علاوه بر مخاطرات جانی و احتمال بروز حوادث، به لحاظ اقتصادی نیز هزینه های سنگینی را به بیت المال وارد نموده و موجی هدر رفت زیاد انرژی برق می گردد.

او با بیان اینکه انشعابهای غیرمجاز در طول دهه های گذشته شکل گرفته و افزایش یافته است، گفت: اقدامات مختلفی از سوی شرکت توزیع نیروی برق شیراز برای برخورد با ایجاد نمایندگان این انشعابها اجرا شده که ضروری است متخلفان از فرصت پیش آمده در قالب واگذاری انشعابات غیر دایم استفاده و انشعابات خود را به مجاز تبدیل نمایند.

بازیار گفت: از آبانماه سال 96 و در چارچوب این قانون، امکان جایگزینی انشعاب غیردائم به جای انشعاب های غیرمجاز فراهم شده است.

مدیر امور هفت برق شیراز ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن این قانون تاکنون و با استفاده از ابزار قانونی، تعداد 3100 انشعاب غیرمجاز در محدوده شرق و جنوب شرقی شیراز شناسایی به انشعاب غیردائم تبدیل شده است.

این مقام مسئول همچنین از کوشش برای انجام اقدامات فرهنگی در حوزه مصرف بهینه برق اطلاع داد و گفت: اقدامات فرهنگی و آگاهی بخشی به شهروندان، بیشترین تاثیر را در کاهش هدر رفت انرژی خواهد داشت.

بازیار اعتبار هزینه شده در زمینه امور عمرانی و اجرای طرح های نیرورسانی، احداث شبکه، جمع آوری برقهای غیرمجاز و دیگر اقدامات اجرا شده طی هشت ماه گذشته را بالغ بر 150 میلیارد ریال گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهسازی شبکه های برق رسانی شرق شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی شبکه های برق رسانی شرق شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید