توضیحات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین درباره علت تخریب ستون سنگی سبزه میدان

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، ایسنا/ براساس اخبار واصله، توضیحات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین درباره علت تخریب ستون سنگی سبزه میدان مطرح شد.

توضیحات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین درباره علت تخریب ستون سنگی سبزه میدان

قاسم اللهیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در صحن شورای شهر قزوین برگزار گردید، با اشاره به لزوم عمل به شعار شفافیت در شورای ششم اظهار کرد: در راستای تحقق شفافیت در شورای شهر جلسات به صورت علنی همراه با پخش زنده در اینستاگرام برگزار می گردد، زیرا ما معتقدیم شورای شیشه ای باید محقق گردد و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین 2 وظیفه اصلی شورای شهر است و در نظر داریم از این پس بصورت هفتگی گزارش نشست های شورا به اصحاب رسانه منتقل گردد.

این مسئول بیان نمود: کوشش ما در کمیسیون فرهنگی حرکت به سمت موضوعات کلان است و امیدواریم با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سیاستگذاری های فرهنگی در شهر قزوین باشیم.

وی در پاسخ به سؤال علت تخریب ستون سنگی موجود در سبزه میدان (میدان آزادی) قزوین اظهار کرد: نگاه مدیریت شهری در تخریب این ستون سنگی مطلقاً سیاسی نبود و تنها براساس کاربری بود، چرا که در طراحی سبزه میدان که به وسیله استاد مجابی صورت گرفت؛ در محل ستون سنگی ساخت آب نما طراحی شده، ضمن اینکه نظر میراث فرهنگی نیز بر این است که این ستون ارزش میراثی و تاریخی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان نمود: چندین پروژه فرهنگی در محدوده جنوب و حاشیه شهر در حال افتتاح است تا برای برقراری عدالت اجتماعی در شهر قزوین قدمی برداریم، به همین دلیل احداث فرهنگسرای هادی آباد، ناصرآباد و چوبیندر در دستور کار کمیسیون فرهنگی واقع شده است.

وی اعلام کرد: کوشش می گردد تا مجموعه تئاتر شهر امسال به بهره برداری برسد و جشنواره استانی تئاتر را در امسال در محل تئاتر شهر برگزار کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین توضیح داد: شورای شهر در پی هوشمندسازی شهرداری است که با اجرای آن، تمام خدمات شهرداری از پرداخت کرایه تاکسی تا صدور پروانه های شهرداری بصورت الکترونیکی و هوشمند انجام خواهد شد.

منبع: همگردی

به "توضیحات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین درباره علت تخریب ستون سنگی سبزه میدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین درباره علت تخریب ستون سنگی سبزه میدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید