حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها اعلام شد ، جزئیات هزینه های اضافی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، رئیس جامعه بوم گردی ایران حداقل و حداکثر نرخ اقامت و جزئیات هزینه های اضافی را در بوم گردی های مجوزدار خاطرنشان کرد.

حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها اعلام شد ، جزئیات هزینه های اضافی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، یاور عبیری رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی با تاکید بر اینکه گرانی هزینه اقامت در بوم گردی ها را قبول ندارم، اعلام کرد: قیمت اقامت در واحدهای اقامتی بوم گردی در کشور سرسام آور نیست چون حداقل نرخ یک شب اقامت در آنها برای هر نفر 120 تا 500 هزار تومان است و ما هنوز هیچ افزایش نرخی نداشته ایم. گاهی یک اقامتگاه درجه ممتاز از دو نفر مسافر در یک اتاق بابت یک شب، یک میلیون تومان می گیرد یعنی هر نفر 500 هزار تومان. این رقم از آنچه ما اعلام نموده ایم بیشتر نیست.

  • قیمت بعضی از خانه های بومگردیِ جنوب با ویلاهای شمال برابر است | سایت های جایابی در نوروز قیمت ها را نجومی بالا می برند| اقامتگاه بومگردی شبی 4 میلیون!

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی گفت: هزینه ای که برای هر نفر گرفته می گردد شامل یک شب اقامت و صبحانه است. اما اگر اقامتگاه هایی باشند که برای ارائه خدمات دیگر هزینه دریافت می نمایند، این اتفاق را نباید با هزینه اقامت در بوم گردی حساب کرد چون بابت خدمات اضافه، هزینه بیشتری دریافت نموده اند. به طور نمونه اگر در کنار اقامت و صبحانه خدماتی مانند تور گردشگری برگزار گردد به تبع این هزینه بالا می رود. گاهی خدمات اقامت و صبحانه به همراه ناهار یا شام حساب می گردد بنابراین به طور طبیعی این هزینه از 500 هزار تومانی که اعلام شد؛ بیشتر خواهد شد.

عبیری اعلام کرد: گردشگران باید به این نکته توجه نمایند که در کنار اقامت چه خدماتی می گیرند و بابت چه خدماتی هزینه می نمایند. ولی بعضی می گویند بوم گردی گران است درحالی که به خدمات جانبی آن توجهی ندارند.

وی اضافه نمود: ما برای مشاهده گردشگران، اعلام نموده ایم که هر اقامتگاه باید نرخ نامه را جلوی دید بگذارد. مسافران باید به این موضوع دقت نمایند. اگر اقامتگاهی بیشتر از آن نرخ نامه، هزینه می گیرد تخلف نموده و باید به ما معرفی نمایند.

وی گفت: نکته دیگر اینکه بسیاری از اقامتگاه هایی که به نام بوم گردی فعالیت می نمایند، اصلاً مجوز بوم گردی ندارند و اگر آنها قیمتی بیشتر از نرخ بگیرند به حساب بوم گردی ها گذاشته می گردد و نام بوم گردی ها را خراب می نمایند. ما درباره نرخ بوم گردی های دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی تاکید داشته و می گوئیم قیمتشان بیشتر از 500 هزار تومان برای هر نفر نیست.

عبیری ادامه داد: قیمت بوم گردی ها مهر ماه هر سال تغییر می نماید اما بعضی اوقات هم با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی ممکن است درصدی افزایش نرخ داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها اعلام شد ، جزئیات هزینه های اضافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها اعلام شد ، جزئیات هزینه های اضافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید