طرز تهیه سکنجبین با عسل سنتی خوشمزه برای کاهو

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، سکنجبین، نوشیدنی خنک و گوارای سنتی ایرانی، با طعمی دلچسب و خواص بی نظیر، در فصل های گرم سال طرفداران بسیاری دارد. سکنجبین با عسل، طعمی دلنشین و طبعی گرم دارد و برای رفع عطش و گرمازدگی بسیار مناسب است. در این مطلب، طرز تهیه سکنجبین با عسل سنتی و خوشمزه برای کاهو را به شما آموزش می دهیم تا از این نوشیدنی گوارا در کنار کاهو لذت ببرید. قبلا هم در کتاب کاله طرز تهیه سکنجبین با شکر را مرور کرده بودیم.

طرز تهیه سکنجبین با عسل سنتی خوشمزه برای کاهو

مواد لازم برای تهیه سکنجبین با عسل

  • سرکه انگور 1 لیوان
  • عسل 1 لیوان
  • آب 3 لیوان
  • نعناع تازه 100 گرم
  • گلاب 1 قاشق غذاخوری
  • یخ به مقدار لازم

طرز تهیه سکنجبین با عسل

1. دم کردن نعناع

اولین مرحله از طرز تهیه سکنجبین با عسل این است که نعناع ها را بشویید و به همراه یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و پس از جوش آمدن آب، شعله را کم کنید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا نعناع به طور کامل دم بکشد.

2. اضافه کردن عسل و سرکه

عسل را به همراه 2 لیوان آب به نعناع دم شده اضافه کنید و هم بزنید تا عسل حل شود. در نهایت سرکه انگور و گلاب را به سکنجبین اضافه و مخلوط کنید و سکنجبین را از صافی عبور دهید و آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سکنجبین خنک را به همراه یخ و کاهو میل کنید.

نکته 1: پس از اضافه کردن عسل، به طور مداوم سکنجبین را هم بزنید تا عسل به طور کامل حل شود.

نکته 2: مراقب باشید که سکنجبین را بیش از حد نجوشانید چون طعم و عطر آن تغییر می کند.

نکات تکمیلی برای تهیه سکنجبین با عسل

اگر روش تهیه ساده سکنجبین را که در بالا ارائه شد، با دقت انجام دهید، می توانید سکنجبینی خوشمزه و سنتی با عسل تهیه کنید و از طعم گوارای آن در کنار کاهو لذت ببرید. اما خوب است نکات و فوت وفن های آن را هم رعایت کنید:

استفاده از عرق نعنا به جای نعنا

برای طعم قوی تر نعناع می توانید از عرق نعناع به جای نعناع تازه در تهیه سکنجبین با عسل استفاده کنید.

استفاده از شکر به جای عسل در تهیه سکنجبین

در صورت تمایل، می توانید از شکر به جای عسل استفاده کنید قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سکنجبین با شکر را بررسی کرده بودیم. ضمناًً مقدار سرکه و عسل را می توانید با توجه به ذائقه خودتان تنظیم کنید.

طبع سکنجبین و خواص آن

سکنجبین طبعی گرم دارد و برای رفع عطش و گرمازدگی بسیار مناسب است. سکنجبین دارای خواص بسکمک مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به هضم غذا و تصفیه خون است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سکنجبین با عسل سنتی خوشمزه برای کاهو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سکنجبین با عسل سنتی خوشمزه برای کاهو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید