طرز تهیه کیک سیب فرانسوی؛ خوراکی خوشمزه و بین المللی

به گزارش وبلاگ مهدی آبادانی، کیک سیب فرانسوی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های ساده ای درست می گردد.

طرز تهیه کیک سیب فرانسوی؛ خوراکی خوشمزه و بین المللی

مواد لازم کیک سیب فرانسوی

کره100 گرم

آرد100 گرم

تخم مرغ2 عدد بزرگ

بیکینگ پودر1 قاشق چایخوری

شکر150 گرم

وانیل2 قاشق چایخوری

سیب6 عدد

طرز تهیه کیک سیب فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب فرانسوی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم گردد. حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شده و اجازه می دهیم خنک گردد.

مرحله دوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را درون یک ظرف جداگانه 3 مرتبه الک نموده، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه دیگر می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت 7 دقیقه به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه کره و مواد خشک را به صورت تناوبی به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه نموده و با لیسک به صورت دورانی به یک جهت هم می زنیم تا بافت مایه یکدست گردد. حالا سیب ها را شسته، سپس هسته و پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب ها را به صورت مکعبی همچون قند خرد نموده و به کاسه می افزاییم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه قالب کمربندی را با کاغذ روغنی پوشانده و مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

وارد کردن ضربه به قالب باعث ازبین رفتن حباب های بین مایه می گردد. در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت 40 تا 50 دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته گردد. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک آنرا تست می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک به مدت 1 ساعت خنک گردد.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید کیک درون قالب خنک گردد. پس از گذشت این زمان کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم، سپس مقداری پودر قند روی کیک الک نموده و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه کیک سیب فرانسوی؛ خوراکی خوشمزه و بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک سیب فرانسوی؛ خوراکی خوشمزه و بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید